|
|
|
|---|---|
| Hittat en e 39 sedan jag är sugen på ,har gått 40000 mil, diesel med manuell låda,någon som har erfarenhet av långmilare?Vågar jag köpa en sån bil? | |
| Varför? Den har hög skatt och drar nästan som en bensinare. | |
|
En 520d kör man utan problem på 0,6l/mil , skatten är dyr ja men man tjänar ändå in den om man kör långt . Är man normalhändig och kan göra mycket rep. själv så är det inte fel att köpa långmilare , ska man lämna in på verkstad för minsta grej så bör man leta efter en bil med mindre mil (dyrare) från början . Mekaniskt så håller E39 ihop bra även vid höga mil , som alla dieslar så kostar det dock när pump/spridare börjar krångla . Det brukar vara rosten som är den stora boven . Tycker 520d manuell verkar vettigt , mindre saker som kan strula än dom 6 cylindriga dieslarna med aut. låda . Är det vettiga pengar samt inte så mycket rost på den så köp . |
|
|
Hej Gammal bil med hög skatt,högt miltal,trött/törstig motor,och vp44 pumpen är ju som bekant ett vanligt/dyrt problem som många råkat ut för. Jag skulle leta efter någon annan bil om den inte va gratis i princip. |
|
|
vp44 pumpen är väl inte mer problematisk än andra mekaniska pumpar,eller? BMW fûr allè |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.