AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.641

Nu har jag fått nog! Nu säljer jag "Pärlan"!

Sida 3 av 3
Förstår inte riktigt, varför lämnade du inte bara in bilen till Bil&Motorteknik i Huddinge och lät dem fixa i ordning bilen?
to
207
toson
540iAT E39 -00
Jag trodde det framgick att jag övervägt den möjligheten, men att det blivit för mycket sista året och jag har "gett upp" på just den bilen.
Att "reparera upp" det som behövs kan jag själv göra om det bara gäller och sannolikt skulle den fungera utan problem i många år till för mig också, men det blev bara för mycket just nu ..........
Så nu får någon annan "ta över" och förhoppningsvis glädjas lika mycket som jag gjort i många år med en jättetrevlig bil, som jag inte ångrar en sekund att jag "råkade" ramla över.

Toson
mats_epost: jag tror jag vet varför: jag lämnade in en bil där för att fixa ett problem. De felsökte 4.5 timme och det kostade 7600 kr för arbetet plus 2000 i material.

Att "lämna in bilen och låte dem fixa i ordning" bilen blir löjligt dyrt om verkstaden tar 1500 - 1600 kr / timmen.
mats_epost för att det kostar mer än det smakar.
Det är ju bara titta på vad en begagnad besiktad kostar.
Lasse-SL500:

Trist, i mitt fall brukar jag alltid be om en uppskattning på kostnad innan de sätter igång och reparerar.

Däremot så är jag alltid intresserad av prisvärda kompetenta bmw kunniga verkstäder i Stockholms området, vart lämnar du bilen nu?
Pa
39
Pappseriet
540IA -02
740IA -99
540IA -94
Sålde just min bmw 540 E34 till ett skamligt lågt pris. Helt OK eftersom jag absolut inte hade någon nytta av den och hoppas att nästa ägare får den att gå många mil till. Den har gått drygt 41 000 mil, vilket är ingenting för en M60 motor. Bästa motorn BMW gjort enligt min mening. Vad beträffar de nya M62TU modellerna, så är det bedrövligt att se hur man kan låta höga chefer (som vill ha mer bonus), genomföra kostnadsbesparingar som knäcker bilerna när de börjar bli ointressanta ur lönsamhetssynpunkt, dvs. när de har gått mer än sisådär 25 000 mil. Glidskenorna som kan kamkedjan går i t.ex.. Finns ingen vettig förklaring att man inte behåller M60:ans konstruktion. Och varför gör man inte gummipackningarna i VANOS i ett bättre material? Jag vill ha tillbaka inställningen bland tillverkare att det är bra att "dimensionera lite extra" för då håller det i verkligheten.

Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Vi har kört vår 528 E39 Touring från 19 tusen mil till nästan 35 tusen med endast lite småfel och byte av lite förslitningsdetaljer så inte kan jag klaga på E39 och bilen känns fortfarande riktigt bra att köra, det är nog den bästa bil jag har haft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.