|
|
|
|---|---|
|
Har försökt både med beskrivningen här och den i Instruktionsboken utan resultat. Väl vid punk 4 så blinkar fjärren snabbt och ska därefter (enl manual) låsa/låsa upp låset och därmed bekräfta initiering. dock så aktiveras aldrig centralåset och nyckeln bara slutar blinka och jag är återigen tillbaka på ruta 1. har nya batterier i båda fjärrnyckaarna. Har någon en ide om vad som kan vara fel ? kan båda fjärrdosorna blivit "defekta" under tiden de var utan batteri ? mkt frustrerad. 1. Du måste ha alla nycklarna med dig. Så fort du börjar invalideras alla nycklar. 2. Öppna förardörren, hoppa in, stäng dörren. 3. Nyckeln i tändningen och vrid till läge 2 (tändning). Vänta c:a 4-5 sekunder och ta sedan ut nyckeln(att vänta på att airbaglampan slocknar funkade för mig). 4. För nyckeln (med höger hand) till din vänstra axel (nyckelns metallpinne pekar du bakåt (mot antennen i bakrutan)). Håll inne ”öppna”-knappen tills den blinkar snabbt (5 sek), släpp ej, tryck så sakta men säkert på ”lås”-knappen 3 gånger, och släpp sedan ”öppna”-knappen. De flesta bilar låser+öppnar då, men det verkar ej vara ett måste. 5. Repetera 4. För alla nycklar. Varje inom 30 sekunder från föregående. 6. Repetera 3. Detta steg är eventuellt inte obligatoriskt, men de som ej fick lås+öppna i steg 4 verkar behöva detta. Lär ju inte skada iaf. mvh | |
|
Orkar inte jämföra med din text, men om du gör exakt så här så fungerar det: |
|
|
Tack så mycket! enl filmen att dömma så är det 15 sekunders nedtryckningstiden jag nog missat på hittls, har nog snarare hållt ner knappen i 5-10 sec, får testa detta imorgon och se om resultatet blir mer lyckat än förut. återkommer med svar, och återigen tack ! |
|
|
Har nu testat att göra exakt som i videon, allt funkar till jag släpper "öppna" knappen, istället för att låsa/låsa upp centrallåset så bara blinkar nyckel precis som att den söker signal men inte får något svar. Vad kan detta bero på ? |
|
|
När fjärrlåset gav upp på min bil så trodde jag givetvis att det var slut batteri i nyckeln, efter att ha bytt batteri så gick det inte att para nyckeln med bilen. Jag fick aldrig clåset att låsa/låsa upp men nyckeln blinkade. Lösningen på mitt problem var att byta antennförstärkaren, det var inget fel på mina nycklar. Jag köpte en beg. förstärkare med samma nummer. För att kolla om mina nycklar funkade så initierade jag dom med en kompis e46 och där funkade mina nycklar, på så sätt kunde jag utesluta att det var mina nycklar som inte fungerade. |
|
|
Har ett Liknande problem med min E39 540 har den diamant formade nyckeln de går att öppna bagage lucka och låsa upp bilen men inte att låsa den? vet ej om man måste programmera om den eller vad man ska göra? /Rupesh |
|
|
Lintus: skulle verkligen uppskatta om du kunde bifoga en bild på hur antennförstärkaren till fjärren ser ut, samt placering då det verkar finnas flera olika förstärkare för olika syften. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.