AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.766

Blev blåst på Blocket, den apan sålde bara 3 äkta fälgar... 4 är en kopia.

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Hej igen Auto Power. Har varit otrogen i några år med ett annat märke och därför inte varit aktiv här. Har passivt läst och frossat med jämna mellanrum.

Nu var det dags komma i kontakt med BMW igen. Tyvärr blev det inte så trevlig erfarenhet... fick en livsläxa. Svärfar behövde fälgar till deras e46 till sommardäcken, hittade en uppsättning på Blocket, 15 tummare, Azev modell A. I Uddevalla.

Mötte säljaren på avtalad plats. Alla fälgar i kartonger, fint skick, inget att snacka om. Kollade på två av dom fyra fälgarna och dom verkade i gott skick.
Väl hemma synar jag alla fälgarna ordentligt, ser då att den fjärde fälgen är en välgjord kopia, Atev instansat i gjutgodset är det enda visar att det inte 4st Azev fälgar jag köpt, utan bara 3. Ridå!
Såg inte det i all hast när jag kollade på dom där och då... hade ju prutat stenhårt om jag vetat detta mygel. Nu svarar inte det ryggradslösa krypet längre på mobilen, använder en gammal bostadsadress som info dessutom.

Ingen ekonomisk katastrof men desto mer snopet för förtroendet för mänskligheten. Har handlat mängder på Blocket, första gången jag får bita i äpplet. Surt är smaken! Nästa gång är jag lite mer noggrann på plats kan vi väl säga...

Håller tummarna att kopian håller måttet när gummit ska på nästa vecka. Annars har både jag och svärfar galet nice hållare till trädgårdsslangarna.

Den 40-årskrisande apan i skabbig blå e46 coupe i Uddevalla ska ni undvika att ha att göra med. Tänk att folk vill skita ner sig för hundralappar...
tn
29
tnbd
F11 520d xDrive
Audi A5 Quattro
Häv köp och om inte det går, polisanmäl.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Men hur var det här med Azev nu då? Fick de byta namn från Atev till Azev eller är det bara hörsägen?
Om inte så är det ju lugnt. Samma tillverkare med annat namn bara.

///BMW - Was sonst!
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Hette han Dennis och jobbade extra som motoroptimerare månne?
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Åh satan, är det så pass. Att dom har bytt namn nån gång längs vägen. Känns ju avsevärt mycket bättre. Jag såg rött direkt och ridån gick ner..
Håller tummarna för detta med namnbytet. Verkar i övrigt vara identisk med dom andra 3 fälgarna, bortsett från avsaknad av Et-instansning innanför centrumkåpan. Helt rent där på Atev modellen. På Azev finns tydliga angivelser om ditt och datt. Har varit helt fokuserad på att få rätt et- på fälgarna så detta att det kanske kan finnas nån namnbyteshistoria var nytt för mig.
Autopower kommer till undsättning som vanligt. Sover bättre tack vare er!
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Profossen: Nej inte vad jag fått fram. Mobilnumret går inte till en Dennis, utan är kopplat till ett annat namn, samma förnamn som människan presenterat sig med, men vad vet jag... inte mycket har denna affär visat:)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Ahh nu kopplar jag... Dennis-mannen, den tråden har jag läst och följer med spänning. Sorry för bristande slutledningsförmåga.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
trist..:(
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Hoppas de löser sig..

Lite OT:
Till alla som skriker häv köp o polisanmäl vill jag bara påpeka att köparen har själv stort undersökningsansvar vid beg köp.
Inte ens säkert att säljaren själv märkt att den ena saknar några futtiga siffror.. Ganska enkelt för säljaren att säga att han själv inte vetat om detta och att köparen INTE undersökte alla 4 fälgarna vid köpet. Då lär säljaren gå fri.

Ang telenummer är det väl inte konstigt att det inte finns längre om man som dom flesta, inkl jag själv, alltid gör och använder bocket funktion för ett fiktivt nummer som avaktiveras när man raderar sin annons.

Born by GOD, used by the DEVIL
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nu är jag inte en person som skulle lura någon.
Jag är snarare för ärlig för mitt eget bästa men du får självklart skylla dig själv.
Varför kollad du inte alla fälgarna?
Det är som att kolla på en bil och bara kolla ena sidan och sen hävda att andra sidan var bucklig och repig och säga att man blivit lurad.

Nä.. Ge dig. Är det likadan i övrigt så är det väl struntsamma?
Azev är mig veterligen inget speciellt märke och kopian är säkert lika bra.
Dock skumt att han inte svarar. Min gissning är att säljaren inte ens visste om detta.

JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Men det står i länken jag länkade till att Azev tidigare hette Atev men fick lov att byta namn. Så ingen har lurat någon utan det är samma tillverkare.

///BMW - Was sonst!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Var väl så(inte alldeles 100) att bromstillverkaren Ate inte ville ha ett fälgnamn som liknade deras varumärkesnamn, därav namnbytet till Azev.

Kanske står något om det i länken ovan, men jag skriver detta iaf :)

Mvh Janne.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Härligt! Då var det ju löst! Sorry Johan, missade ditt tidigare inlägg totalt. :)

Är du redan användare? Logga in i menyn.