|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har inte hittat någon information om detta vilket bara lämnar att starta en ny tråd. Är det någon som har uppgraderat sin e9x 335i med BMWs original performance kit och kan elaborera kring denna upplevelse? Vad kostar det? Jag har en 335 Touring från 2009, vad kostar det totalt? Risker med att uppgradera en äldre bil som denna? Stor tack //Claes | |
|
Jag har fått steg 1, endast mjukvaran inlagd i min bil. Visserligen en E92 med N55 motorn. jag är väldigt nöjd, speciellt eftersom jag lyckades pruta lite grann också. Ordinarie pris är lite väl saftigt. Tror det blev ca 9000 monterat och klart. Ingen jätteskillnad effektmässigt men är ändå tydligt starkare i hela registret. största skillnaden är dock att den känns mer "på" och ivrigare att varva än tidigare. Även ljudet blev lite maffigare även om coupen låter lite mer än sedan och touring redan som original. En sak att tänka på är att jag tycker skillnaden mellan "snålläget" och "effektläget" är tydligare. Dvs den effekt du får när du ger fullt efter några lugna mil på landsväg i högsta växeln, mot den du får om du ligger och pressar den ett tag. |
|
| Performance kit ger nästan ingenting . Bra att få extra vattenkylaren men om man inte kör bana så behövs det inte. Köp en cobb istället. | |
| Tack för svaren. För 9000 kanske man skulle kunna överväga det. Att jag personligen hellre skulle göra detta med BMWs goda minne är för att behålla den motorgaranti som jag hoppas finns - men det kanske är lite överdrivet tänk. Ska höra mig för på den lokala verkstaden. | |
| Någon motorgaranti på en 2009:a finns inte. BMW erbjuder enbart 2års nybilsgaranti. Den enda garanti du möjligtvis kan ha är BMW Premium Selection garanti förutsatt att du köper bilen hos en auktoriserad BMW återförsäljare. | |
| Chris87, du har säkert rätt, tycker mig minnas att jag kanske har det via försäkringen. Gissar att den försvinner om man trimmar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.