|
|
|
|---|---|
|
Vad är ett rimligt pris på en lågmilad E46 320i Touring, 05:a med runt 8 000 mil på mätaren? Mycket välskött och få ägare. Komfortpaket. Det är vad jag söker och undrar vad man skall ge ungefär. De jag sett ligger på runt 80-85. Frågan som blir lite svår är om man istället skall lägga till 10 och satsa på en E90 med lite fler mil istället? Modernare kärra med fler mil vs äldre med färre mil... hmm... | |
| Antar att det är en 325 E91? Hade valt E91 alla dagar i veckan. Även om E46 är en fin bil med fantastisk kvalitetskänsla så är den gammal och har flera svaga punkter som rostskydd och låg utväxling (5vxl). E91 är bättre på i princip alla punkter som jag ser det (har ägt båda modellerna). | |
|
Ja precis, E91 (touring) fast jag tänker mig nog 320 eller 318 snarare än 325. Jo, att det är en nyare modernare bil är jag med på vilket gör mig fundersam. Du menar alltså att hellre lägga runt 90 för en E91 med kanske 14-16 på mätaren jämfört med en sen E46 för ca 80 och runt 8000 mil? |
|
|
Mycket hellre en nyare bil med mer mil än tvärtom i min värld. Det är inte mil som sliter utan kallstarter och ålder. Dessutom tror jag du gör en väsentligt sämre affär på en "dyr" E46 än en "billig" E91 när du ska sälja den sedan om några år. ------- //Lövet |
|
| e91, utan minsta tvekan. | |
| Stort tack för feedback! Och ingen risk med barnsjukdomar i första kullen E91? Och är runt 85-90 lagom för en med ca 14.000 mil? | |
| E90/91 har varit relativt förskonad från barnsjukdomar och eventuella borde vara fixade vid det här laget. Enda jag märkt av är att byggkvaliteten kändes sådär på de tidiga E90 2005 men när kombin lanserades året därpå så kändes den bättre ihopskruvad. | |
| Jag hade också utan tvekan valt en E91. Verkar görligt att hitta en sådan för de pengar du vill lägga, exempelvis denna. Länk | |
|
Tack för alla svar. Jag känner mer och mer att det lutar åt en E91:a om jag skall vara ärlig. Känns som att man får väldigt mycket mer för de 15-20.000 extra man lägger. Generellt upplever jag att många E46:or ligger lite högt i annonserna om man jämför med E91 - eller så är det E91 som ligger för lågt = varning. Nåja, får ta mig en runda och kolla skicket. |
|
| Det blev en 325ia Touring 05:a. Utmärkt skick och klockren i det mesta. Är mycket nöjd! Men RFT däcken tar nog tid att vänja sig vid :-/ | |
| Du kan ju alltid byta bort RFT däcken när de är slut. Då blir det en helt annan bil. | |
| Precis...det är tanken. "Problemet" är att de är nästan helt nya. Ett angenämt problem visserligen men men... desto mer att se fram emot. Har också hört att komforten ändras märkbart. | |
|
Testa att sälja dem. Finns alltid de som precis ska byta in en bil och bara snabbt måste ha tag i däck osv. ------- //Lövet |
|
| Tja , iofs... varför inte. Alt. kolla med en däckfima om dom kan ta dessa som dellikvid vid köp av nya... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.