|
|
|
|---|---|
|
Ni som har haft problem med vibrationer och obalans på era F11or, där skakningar i ratten uppstår någonstans i intervallet 90-130km/h. Har ni hittat någon lösning på detta? Ser man någon röd tråd? Har sett tidigare diskussioner kring detta ämne men egentligen inget riktigt bra svar på orsaken. Har haft en "skakig" vinter och det ska bli spännande och se hur det blir med sommardäcken när de strax åker på. | |
|
Har aldrig haft något problem med någon av mina fyra F11 or jag har ägt samt även en F10. Jag antar att du har kollat däcken och inställningarna där? Balansering? /Anders |
|
| Helt OT men Anders visst fasen är det väl fem st F11:or du haft inklusive den nuvarande? :-). Dock inte så konstigt om man tappar räkningen vid dessa mängder...;-(. /Arvid | |
|
Jag hade det problemet på min gamla F11, 530d. Det var svårt att åtgärda, flera olika orsaker, slutade med återköp. 535d jag har nu hade vibrationer i ratten med, men det var vinterdäcken som behövde balanseras, sommardäcken som är på nu är klockrena! Nya bilar är mycket känsligare för obalanserade däck. Dock var det något annat galet med 530. Har du testat att vägbalansera däcken? |
|
| Hade också detta problem efter första halvåret, hjulinställning var tokig från leverans(?) till följd att däcken snedslets (bilen lät som en jumbojet runt 100km/h) BMW ÅF hittade inget fel, men Däckia ordnade ny hjulinställning och nya däck, har aldrig haft problem sedan dess. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.