|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har googlat och googlat men hittar inget förnuftigt sätt att få trådlöst ljud över i X5an och Z4aen. Jag vill inte har bluetooth pga ljudkvaliteten, utan vill helst ha en lösning med WLAN. Ser at Kivik One kommer med nåt i år, men till 3.000 kr. Sedan har nån byggt om en Airport Express till att gå på 12 volt, men det är omfattande, stort och dyrt.. Några andra tips?:-) Mvh Hosse | |
|
Kör en spänningsomvandlare så du får 230V eller 110V i bilen vilket kan driva AP Expressen direkt ur lådan. Länk Personligen gillar jag Bluetooth bättre men om du inte gillar det och vill ha enkel lösning så kör ovan. Trådat är fortfarande ditt bästa alternativ ljudmässigt om bilen inte kan ta emot signalen digitalt(optiskt) från AP Expressen förstås. |
|
|
Tack! Detta blir 1200 kr ändå per bil, men kommer kanske inte billigare undan? Har du nåt bra BT tips då? Dom jag testat har riktigt dårligt ljud. All bas försvinner också. På förhand tack! Mvh Hosse |
|
| Jag har OEM BT som inte spelar musik vilket är ganska kass. Den pryl en polare har som jag tycker är jäkligt smutt är Belkin Caraudio. Jag hittade den nu till ett riktigt fyndpris på Kjell. Länk Kanske borde köpa en själv bara för att. Jag har dock bara hört den på en BMW E90 med standardsystemet så ljudmässigt kan jag inte uttala mig, men det är en funktionellt bra pryl tycker jag med USB för de gånger man vill ladda också. | |
|
Tack! Men den där är ju inte trådlös? Inte Airplay eller BT va? Mvh Hosse |
|
|
Kivic-One ser lovande ut som sagt, frågan är bara när / om den kommer ut. Fördelen där är att man dessutom får tillgång till Google Maps, vilket är överlägset de vanliga navigationssystemen. Det känns ju dessutom som en något "klumpig" lösning att ha en Airport i handsfacket. Blir ljudet bättre trådlöst till Airport med aux in till bilen än ljud direkt via BT? |
|
|
Belkin är bluetooth och du sätter den i AUX som du alltid måste göra på något sätt. Ström tar den ur cigg kontakt vilket du också alltid måste ha på något sätt därav sladdar. Om du vill kan du ju sedan montera det dolt bakom någon panel om nu det är det viktiga. Den runda dosan har knappar som du bör kunna nå för att kunna svara i telefon och byta låt utan att ta fram telefonen, är detta onödigt kan du gömma även den. Du kommer inte hitta billigare lösning än 3000kr per bil om du inte bygger ihop något själv av delar som detta eller AirPort expresser. Testa Belkin, är det kass ljud så lämna tillbaka den. Kjell är härliga att ha och göra med enligt mina erfarenheter iaf. |
|
|
Beställer en från Kjell och testar:-) WLAN/Airport är klart mycket bättre ljud än BT ja. Mvh Hosse |
|
| Hoppas det funkar och hittar du annan lösning posta gärna då många som jag alltid är på jakt efter kul gadgets! =) | |
|
Tycker BT-ljudet varierat i mina senaste bilar, men klart bäst BT-ljud var det i F25:an, sämst i Mercan. Med tanke på att jag har en Airport liggandes så kanske man skulle testa den varianten och se om det blir bättre. Dock ska man nog inte köpa spänningsomvandlaren på CO. "Igår köpte jag en sån här växelriktare. Jag tog med mig mobilladdare och netbook och dess batterieliminator ut till bilen. Prylen verkar fungera så länge man inte sätter på motorn... Det gick att ladda mobilen med den vanliga laddaren. När jag satte på motorn så började datorn om vartannat blinka "Battery Mode" och korta stunder "AC Mode". Det verkar vara riktig en växelriktare med riktig sinusvåg som gäller på dessa om man ska köra datorn med motorn igång.." |
|
|
Will do:-) Mvh Hosse |
|
| Johmei, den i din länk är väl inte Bluetooth utan den varianten verkar kosta det dubbla: Länk /Arvid | |
|
Jag köpte en sådan här till min bil. Länk Jag har USB ingång i min bil och modifierade en USB-kabel så jag kan ta 5v ifrån den och även köra USB-sticka samtidigt istället för att använda den medföljande 220v strömadaptern. Ljudet är hörbart sämre än om jag kör MP3 från USB minnet men det är en billig lösning för att kunna köra Spotify trådlöst i bilen. |
|
| Så sant arvidw. Tyckte det var billigt. Var för snabb helt enkelt. Gah hoppas du inte hann beställa hosse. | |
|
Johmei: nope, har inte beställt eftersom den första inte var på lager:-) Tack för update! Mvh Hosse |
|
|
Fortfarande ingen som sett en smart lösning för detta? Hittat beskrivelse på hur man bygger om en Airport Express till 12 USB spänning. Tyvärr har jag ingen aning om hur jag ska få ned spänningen från 5 volt till 3.3.. Frågan är väl också om jag kan få Iphonen att strömma ljud på WLAN och hämta internett från 3/4G.. Mvh Hosse |
|
|
och här kommer URLen:-) Länk Mvh Hosse |
|
|
Föresten, står ju klart och tydligt vart jag köper konverteren på Ebay:-) Beställer ett gäng nu och ger mig in i uppdraget. Mvh Hosse |
|
|
Och vips, så kom man i media också:-) Länk |
|
|
Länk ------- //Lövet |
|
|
Länk se där :) Sahi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.