|
|
|
|---|---|
|
e32:or... fina bilar som är snorbilliga.... har fått upp ögonen för dessa efter att ha kört runt lite i en 730i-93... är nu mkt sugen! har ni några rekommedationer ang motor val? hade tänkt byta min mkt fina e30 mot en,+- pengar... tack på förhand... p.s synd att dom har en sån ful liten svank därbak bara:(. | |
|
Jag rekomenderar 735i eller 740i,6an i 735an är en underbar motor och väldigt hållbar billigaste e32an att äga speciellt 5växlad. V8 i 740in är ännu roligare helt sannslös vilken motor men har högre driftskostnader än 6an och lägre hållbarhet på automaten?! Men viktigast är skicket på det enskilda exemplaret så även en 730 skulle jag inte överse om den är i superfint skick men annars 735i för den lite mindre budgeten eller om man vill ha manuell växellåda. 740i när man vill ha en riktigt monster till bil min 540 6växlad kör jämnt med M5 3.6 på Nürburgring som en jämnförelse på hur underbar den är. MVH Stephan |
|
| eller varför inte slå till med 750 med en v12 i när man ändå håller på lika bra o köpa ordentliga saker när man ändå håller på *ler* om 740 är ett monster vad är då en 750? :) | |
|
Ja! varför ha sex cylindrar när det finns plats för tolv under huven?... zaharald |
|
|
Vill du ha en som är ganska så billig och som du kan lita på så köp en 735i. De tål också mycket påfrestningar. Den sägs vara den bästa motorn i E32. V8:orna och V12:orna är också underbara. //Schnitzer |
|
| Jag skulle rekomendera 735 eller 750. Personligen är jag lite rädd för V8:orna eftersom det finns en hel del problem med bla. oljepump, insugspackningar och framför allt växellådan. | |
|
låter som en 735..... alltså! den jag kört runt i har en v8(730) men 735:an har visst liknande prestanda.... behöver en bil som håller..... ingen som vet ngn fin? som kan tänka sig att byta? |
|
| Köp inte en 730 med 6:a vad du än gör bara. För den är fruktansvärt slö och dra mycket soppa. Satsa på en 730 med V8 är mitt tips. Den räcker till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.