|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw vänner. De är så att jag har fått rost på min 2008 11000 mil. Fick avslag av bmw dom sa att de var fel på lacken och inte rost så jag fick avslag... Nån som har haft detta problem på sin 1 Serie?El nån annan som har en relativt ny bmw som fått rost? De är vänster bakskärm som fått sig en bubbla..... /Kim | |
|
Är det några skador runt omkring på lacken? Alltså att bubblan uppstått utifrån så att säga? Rostskyddsgarantin säger nämligen att de skall vara genomrostat, alltså med andra ord inifrån och ut. Känns som du har tre alternativ här. 1. Åk till en annan återförsäljare och visa upp detta och hoppas dom tycker de ska gå på rostskyddet i stället för lacken. 2. Fixa till det själv innan det blir värre. 3. Låta det vara och hoppas bmw tar det när det ser värre ut längre fram. Kanske inte det vettigaste valet. När jag lämnade in min fd e46 på rostgaranti lät det som det är samma grupp som bestämmer om det godkänns eller inte vart man än lämnar in den i Sverige. Jag hade iaf provat på en annan återförsäljare. Blir det avslag där hade jag fixat det själv innan det börjar bli värre. |
|
|
Kan du lägga upp några bilder? __________ Mvh Grelle |
|
|
Tjena, Min bil är inlämnad i skrivande stund på omlack av bakluckan pga av rost. Försökte 3 ggr hos bmw att få det på rostskyddsgaranti men dom påstod som i ditt fall att det börjat utifrån. Vilket man tydligt kan se att det inte gjort. Så jag fick helt enkelt bekosta detta själv. 1800 kr för omlack av hela bakluckan inte så dyrt som tur är. Hoppas det löser sig på bästa sett för dig. |
|
|
Nej inga synliga skador och de är fortfarande samma sak........ Får kosta på det själv helt enkelt.... |
|
|
Har ni provat på mer än en bmw åf ? Ofta kan dom hantera det olika, jag tror nog man måste stå på sig också och inte ge sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.