AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.355

Vädre 335i Touring 400+

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
2008, Sv.såld, Vit, Kombi, Manuell, Sportstolar (ej skinn), M-sport (ej navi), 9000 mil.
Piggy Back Tuning Burger Motorsports, +100 hk. 18-dubb, 19-sommar. Dragkrok.
Vad får man för en sådan ?

Ett ev inbyte mot min F11 som verkar kul, och jag får loss lite pengar till sommarbil.
Vad tycker du själv den är värd?
Jag skulle aldrig ta en sån bil i byte då det kan bli en dyr historia iom att den har trim och du antagligen inte har någon försäkring som skyddar dig. Den är nog rätt garanterat svårsåld tror jag. Dessutom stor skillnad i värde om den vore en LCI eller inte, vilken den ju inte är iom 2008 års modell. Dessutom utan skinn och navi samt antagligen inte heller panorama. Nej behåll din bil och vänta till nästa intressent istället. Jag antar att du inte har tänkt att åka i den själv? Blir ju ett väsentligt nerbyte mot F11-an som ju har väl i princip extra allt.

/Anders
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Turbo4ever: Eftersom jag frågade så har jag inte koll, och istället för att kolla bilpriser och säga. Ja, de säger ca 200 TSEK, så är det ju av vikt att vet vad vill folk ha. M-pk och sportstolar, ja, det förstår jag. Man/Aut? Skinn ? Navi ? Trim, är det plus eller minus.

Anders: Jag är inne på ditt spår också. :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Msport, manuell, skinn och navi/idrive tror jag är väldigt bra för värdet. Brukar gälla alla BMW tycker jag.
Trim är väl generellt negativt värdemässigt men vill du ha trim så är det väl positivt, så länge servicehistorik är bra. Har säljaren servat själv och kan visa på intresse för att ta hand om bilen (referenser kanske) är det optimalt i min bok för trimmad bil.
JB trimmet körs av otroligt många världen över. Visst kan slitdelar slitas snabbare med trim men det är körning och service som sätter skicket på bilen.
En bil innan facelift kan nog hålla bra i pris, i vissa segment, då N54 motorn är trimvänligare än senare N55 också. Kommer E91 vara intressant kaross för trimmare, kanske inte.
Verdi
Får du den till rätt pris (en bra bit under 200 tkr tycker jag den ska ligga) så varför inte? Är säkert en väldigt rolig bil att köra och du säkrar en hel del av pengarna du har i F11:an.

Anders är lite för försiktig tycker jag. Riskan att den går sönder finns såklart men den är väl ändå inte överhängande... Tror att den kan attrahera köpare som bara vill ha en körmaskin och skiter i att den saknar navi, panorama, skinn osv. Kanske till och med är en fördel då man sparar vikt.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
verdi, under 200 lär han inte gå med på...och jag passar nog ändå, fyller ju 43 imorgon, så jag börjar bli mer och mer försiktig :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Grattis på födelsedagen Mr. Excell!

Tror att den är värd runt 200'. Trimmet ses av vissa som +, andra som -.

mvh
Marin
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
haha..Tackar... Spot on.. Mr Excel... Mina jobbarkompisar skrattar gott... Jag älskar Excel, en av få som gillar Excel på facebook :) Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är bara för att de inte förstått programmets storhet. Finns inget mer mångsidigt analysverktyg än Excel.

Ja, jag tillhör de frälsta.

-------
//Lövet
Verdi
200 tkr för den? Shit...

Som vanligt jämför jag med min egen bil. En 330xd Touring från samma år.

Nypris 2008:

335i T 409.000
330xd T 412.000

Sen har jag automat, helskinn, panorama, kurvljus, comfort access, navi pro, metallic osv osv som inte den där har. Och min är väl värd runt 170 tkr om jag har tur... Skiljde säkert nästan 100 tkr i nypris.

Funderar på om kanske inte en F31 335i varit ett bättre köp... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.