|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag håller på å byter vevhusventilation ventilen på min bmw e46 328 1998 och samtidigt så knäcktes en slang. Den slangen som går från ventilen och direkt upp till insuget. Jag ringde BMW och dom sa att den slangen har utgått och jag måste bygga om ventilationen... Är de någon annan som vart med om samma problem? Går det verkligen inte lösa utan att behöva bygga om? | |
|
Gjorde lite samma på min gamla härk. tejpade slangen med en speciell tejp som skall hålla mot lite tryck och värme. isolerade väldigt fint också. BMW ownz |
|
| den spruckna slangen? den gick av helt alltså... | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Vilken av dem är det du menar? -----> Länk |
|
nr 3 dock ser inte min i närheten likadan ut... bild på min ( dock trasig ): Länk |
|
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Vad märkligt. Jag sökte på på Realoem.com på en E46 328 från 1998 och det är bara den bilden jag får upp? Du saknar då tydligen en nippel på din slang jämfört med "nummer 3" på bilden. Eller S-röret som jag kallar det, det vidrigaste av dem alla att återmontera. För nummer 3 köpte jag själv häromveckan. |
|
Japp... och när jag pratade med BMW idag och uppgav numret som stod på min slang så sa dom att den har utgått att det är nytt system.. så man måste bygga om ventilationen lite till den som är på bilden du visade. Frågan är om jag köper nummer 3 slangen om den passar förövrigt likadant och om jag plugger den nippeln där? Men jag är tveksam om den ens går likadant så att säga som min.. Jag blir galen.. |
|
Jag tycker du ska köpa nr 3 OCH nr 7, plugga inte nippeln på nr 3 för nr 7 ansluts ju där och andra änden av nr 7 ansluts till bortre änden av "fördelningsbryggan" nr 5 i denna bild ---> Länk (Nr 7 pekar f.ö helt galet på bilden, felvänt jmf med verkligheten) Så gå ut o kolla att du har slang på nr 5 på din bil, du ser det på bryggans bortre ände, alltså in mot brandväggen. Har du ingen sån ja då vågar jag inte säga mer, har aldrig sett under huven på en 328. Här är åtminstone hur min nr 3 såg ut (brast också) vid urmontering Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.