|
|
|
|---|---|
|
hej tänkte kolla lite funderar på att köpa en bmw 320 -08a men det som gör att jag är lite fundersam är att den gått 27000mil, har inte så stor koll om motorn gått för långt eller om den kommer behövas bytas ut snart, för är inte sugen att lägga 80 000 för att sedan lägga ut massa pengar på reparationer... är ute efter en nyare bil e90/91 eller e60/e61 bensin ska pendla rätt så mkt så 3serien 08an skulle bara dra 0.49 långkörning och bara kosta 980kr i skatt per år men det är ju de där med milen som jag funderar på.... tacksam för alla svar och tips, har max 80 000 att spendera så vill hålla mig där ikring.. mvh Andreas | |
|
Jag kör nu en 320i e93-08 och hoppas den skall hålla lika bra som mina tidigare BMW, en 520-97 och en 323-00 som båda gick över 40000 mil utan problem. Vid snäll landsvägskörning drar min ca:0,55L/mil och vid blandad körning ca: 0,65L/mil med vinterdäck, med mina bredare sommardäck drar den något mer. Min väger en hel del mer än sedanmodellen. En fördel som jag ser det med denna motor är att det inte finns någon turbo som kan bli väldigt dyr att reparera. Motorn har inte samma karaktär som sexorna men går tyst och fint vid landsvägskörning. Jag kör ungefär 100 mil/vecka Min fösta BMW, en 518-90 hade gått 27000 mil när jag köpte den, och funkade också bra tills den såldes, med över 40000 mil på mätaren. En bil som gått så långt på så kort tid är förmodligen mycket landsvägskörd, vilket motorn mår bäst av, men den är samtidigt extra viktigt att kolla upp så att service har utförts enligt föreskrift. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.