|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Någon som har bytt sista delen på avgassystemet till en e36a? Ser ganska lätt ut när man kikat på hur det är upphängt. Men tips, tricks och bra att veta är alltid välkommet :) Mvh Jens | |
|
inga direkta konstigheter. Jag hade själv en e36 325 för 8 år sedan som jag bytte system på. Jag hade då tillgång till lyft och fick hjälp av en god vän som höll upp systemet mitt under bilen har du 2 rör och 2 skruvar på varje rör. dessa lossas och sedan har du 1 eller 2 gummiupphängningar vid själva ljuddämparen. Är det orört system så är skruvarna garanterat sönderrostade. rostlösare och riktiga verktyg är att rekomendera. Får du inte loss dem får du ta till med vold/vinkelslip. Så köp hem nya skruvar innan du börjar :) |
|
|
Tack Mottroz, kort och koncist. Det gillar vi! Hade tänkt köpa nya gummiupphängningar men tänkte inte på skruvarna! Mvh Jens |
|
| Bytte på min E36 från -98 för nån vecka sedan. Inga sönderrostade skruvar alls, allt lossnade så fint. Köp nya packningar till skarven mot katalysatordelen, kostar ca 200 kr. Kolla även så de bakre gummiupphängningarna är friska | |
|
Hur många ljuddämpare sitter det original på e36 328? har kollat på realoem och jag undrar om dem 2burkarna eller vad är som sitter precis efter kattarna också är ljuddämpare? |
|
| Tror det är dubbla kattar? Dvs 2 kattar/rör? | |
|
Bytte på min cabbe för ett antal år sedan. Det var en -98 och på den var det kopparmuttrar i skarven, dvs inget som varken rostar eller bränns fast. Mycket lätt att skruva isär! Du kommer inte bli missnöjd på ljudet, vill ha på min 330 oxå men det är inget Ferrita har på hyllan av någon märklig anledning. ///Micke |
|
|
Trevliga kommentarer gott folk. Micke O, du kan ju alltid lämna in på Ferrita så bygger de custom åt dig? Fast då kostar det.. Men smakar det så kostar det ;) //Sprallig av vårvärmen |
|
|
Jag vet, bor inte direkt nästgårds heller. SUCK! ///Micke |
|
| Ja fyfan, själv bor man uppe i norrland, pendlar mellan Piteå och Gällivare. Här finns fan åssit (inget på pitmål). I bästa fall kan de mappa om renar ;) | |
|
Hm...Jag hade Ferrita på just en 325i E36 jag hade för många år sedan (2003), tror jag gav knappa 5000 inkl montering, köpte direkt av Ferrita, monterades i Sthlm av deras "samarbetspartner". Ljudet minns jag inte hur det var, men jag var inte missnöjd den korta tid jag hade bilen. Vet inte hur prisbilden för Ferrita ser ut men om de ligger kring 6000 så skulle jag inte ens fundera på saken, lägg till ca 1000kr så har du ett Eisenmann, det är rediga grejer det! Eisenmann köper man billigt på ebay.de, speciellt nu när € är som den är... På den tiden så¨verkade det som att de system som Ferrita sålde på "postorder" var tillverkade i utlandet (England har jag för mig), medans systemen som byggdes på bil var mer deras egna produkt. |
|
|
Dawwe redan inhandlat :) 3916kr med frakt från Skruvat.se! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.