AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
789

Vid hur många antal ägare backar ni undan?

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Först vill jag be om ursäkt för att jag kanske överpostat i forumet de senaste dagarna... men har helt enkelt samlat på mig lite funderingar inför bilköp då min nuverande börjar lägga av.

Jagar nu runt efter en 320 E46, 2003-2005 eller så... märker att en hel del har trots allt ett gäng ägare i historiken. En del kan förstås vara bilfirmor men vilka krav är rimliga att ställa? Om jag ser 04:or med 6-7 ägare i historiken hos Transportstyrelsen....det känns väl lite sådär även om ett antal firmor varit emellan...

1) Hur resonrerar ni när ni köper lite äldre begagnat, typ 8-10 år på nacken och kanske 16-17.000 mil.

2) om en bil är delvis omlackad pga nedfallande bråte, hur allvarligt skulle ni se på det? Det som är omlackat är motorhuv, tak, baklucka och höger framskärm. Märkligt att man inte tog hela bilen tycker jag men nåväl. Detta skedde 2012. Hur känsligt är silvermetallic för färgskiftningar?

Tack på förhand

Henrik
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
6-7 ägare är väl inget på en 9 år gammal bil. Nybilsköparen kan orsaka 3-4 st av dessa registrerade ägare så jag hade till och börjat med rett ut om det handlar om 6-7 ägare eller brukare. 6-7 brukare på en 9 år gammal bil är väl lite mycket, hade gärna sett att det varit 4-5 istället, men om bilen i övrigt är fin hade inte 6-7 brukare hindrat mig.

captainoats
530 E39 2001
Jag menar en bil kan ha gått generalagent - handlare - privatperson - leasingbolag, handlare - privatperson
2 ägare i verkligheten men desto fler på pappret, man får nog kolla vilka ägare det varit istället för bara antalet.

Sen lackar ju bara försäkringsbolaget det som är skadat, inget ovanligt.
Ser det bra ut så är det ju lugnt, beror på vem som lackat också.
Jag ser det som en fördel också om det är ny lack, om det inte är skiftningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.