|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! När jag använt klimatorn och stänger av bilen och sedan startar den igen blir det ibland en rätt kraftig imma på framrutan. Pratade med en kille igår och han sa att det kan bero på en igensatt avrinningsslang till klimatorn. Stämmer detta och var sitter i sådana fall denna? Min andra fråga för dagen handlar även den om klimatorn. Kylfläkten till klimatorn har lagt av. Vad ska jag börja leta efter fel? Är det vanligt att fläktmotorn ger upp eller är det en givare tror ni? Med vänliga hälsningar, Tobbe | |
|
Har likadant på min och alla jag pratat med har likadant så frågan är om det inte är något man får leva med. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Japp, precis samma sak på min. 735-91 |
|
|
Okej. Faktum är att jag har en kompis som har en nyare Merca som har samma fenomen på den, så då är det ingenting att oroa sig över alltså. Skönt! Fläkten då? Är det någon som har något tips vad jag ska kolla först på den? |
|
| Det finns många tidigare inlägg om kondensorfläkten, framför allt på 5-serieforumet. Sök ;-) | |
|
det är fullt normalt beteende. Slå på ACn och det kommer att försvinna. Det hela hänger ihop med att luftfuktigheten är väldigt låg inne och när man startar bilen så kommer en massa fuktig luft från värmepaketet. Bara att leva med det tyvärr... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Dra på defrosern och maxfläkt så försvinner det med en gång.Märker av det på min E39 också ibland. MVH Hasso |
|
Det är ju egentligen inget större problem, och nu när jag vet att det inte är något direkt fel så kan jag leva med det utan problem! Med vänlig hälsning, Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.