|
|
|
|---|---|
|
Har en e39 2002 Kombi där nivåregleringen har lagt av. Funkade klockrent innan jag ställde bilen i 5 dagar. Nu lyser Nivomat lampan i instrumentbrädan även att den är nedsjunken. Någon som kan ha en aning vad det kan vara ? BMW När du älskar att stå på verkstad !!!! | |
| Punktering på bälg? | |
|
hoppades på något enklare nu efter påsk :( BMW När du älskar att stå på verkstad !!!! |
|
| Kolla säkringarna i bak. Händer att de går. Det vanliga är att 30 amp säkrinen nr 49 går, fjärde säkringen framifrån sett. | |
|
Nu har man kollat säkring nr 49 samt 50. Båda är hela men bytte för säkerhetsskull. Funkar fortfarande inte, kan det vara kompressorn i sig ? Såg även att det ligget ett vanligt on/off relä där. Någon som varit med om de ? BMW När du älskar att stå på verkstad !!!! |
|
|
Kan tillägga att kompressorn inte går igång oavsett om jag belastar bagage utrymmet alt om den är låg från start. BMW När du älskar att stå på verkstad !!!! |
|
|
Vet inte om det är likadant på E39, men läs denna tråd Länk Där är vi många som har bytt eller själva lagat kompressorn. |
|
| Luftbälg kostar knappt 2,000:- på BMW och man byter den på 15min busenkelt | |
| Skadat kablage från sensorerna upp till baksätet. Väldigt enkelt att fixa det med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.