|
|
|
|---|---|
|
Har sagt upp mitt garage då det används alldeles för lite till vad det kostar att ha det. Men skulle ändå behöva en plats man kan låna lite i mellan åt under tak så man tex kan vaxa bilen etc... I garaget hemma är det på tok för mörk för att kunna göra nåt. Detta är ju ett önsketänkande att de skulle finnas en sån plats, men kan ändå göra ett försök. Gäller runt Stockholms området. | |
| OKQ8:s gör-det-själv hallar fungerar väldigt bra. Du kan lyfta bilen, tvätta den, byta olja etc etc i en och samma hall. Kostar 2 kr/minut. | |
| Haas: Kan du inte montera bättre belysning hemma i garaget? | |
|
GDS-hall vet jag om att det finns, och använder alltid det när jag byter olja. Men nu menar jag en plats där man får använda maskiner, inte är fuktigt och blir nedsprutad av alla som tvättar bilarna. Ska kunna gå att vaxa med maskin. Garaget hemma är ett flerbilsgarage. Så skulle jag få installera lampor som jag ville skulle jag försöka trots att det skulle behövas en hel del då det är öppen yta. |
|
|
Jag brukar maskinpolera och vaxa på GDS hallarna i Sthlm. Inga problem alls, men undvik söndagsförmiddagar :-) Övriga maskiner går ju också bra, typ kapmaskin, egen dammsugare etc. |
|
|
Vilka ställen är det i sthlm? Där jag brukar hålla till får man inte använda några maskiner. Försökte be snällt att få köra en vinkelslip några sekunder en gång, men de gick absolut inte för sig. |
|
| Jag brukar vara på GDS hallarna i Nacka och Gustavsberg. Vet iofs inte om man får använda maskiner då jag aldrig frågat. Men el-uttag finns och de anställda har sett mig polera etc flera ggr. | |
|
Vinkelslip är en ganska farlig maskin som kan skada både användare och omkringvarande. Polermaskin är i jämförelse ofarlig. |
|
| Senast i tisdags höll en bredvid mig på med vinkelslip i GDS hallen i Gustavsberg, personalen sa inget om det... Jag själv har aldrig kört med vinkelslip i en GDS hall men en tigersåg t.ex och det var tydligen Ok.. | |
|
Vinkelslip bredvid någon som byter olja låter som hyfsad risk för eldsvåda men en polermaskin sprutar ju inte direkt gnistor. Jag kan förstå att man inte får göra heta arbeten men övrig mek och puts tror jag går för sig i lokala hallen (dock ca 60 mil från Stockholm) som ägs av en gröngul mack-kedja. Om jag är där och tvättar och någon sprutar gnistor med kap som riskrerar fastna i min lack/ruta skulle jag också säga stopp och belägg. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.