AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.882

Värde långmilad m5

be
76
beemer v8
528 touring 98,328cab 98 840 93
Har en M5 00a som jag är lite sugen på,haken är att den rullat 28000 mil skall eventuellt ta den i byte på en bil jag har till salu.Den är svensksåld 3 ägare full dokumentation alla (typfel) för modellen åtgärdade kvitto finns.Bilen är mkt fräsch för sina mil&ålder.Vad tycker ni en sån bil är värd m tanke på milen/vågar man ens ta i en m5 med dom milen.Finns ju säkert bilar ute som gått detsamma fast det står något annat på mätaren,känns ju ändå lite ärligt att få veta att så här långt har den gått.
Mvh Patrik

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan du sälja den till ett lågt pris när du är "klar" med den så hade jag inte tvekat.
Hellre en fin 30K milare än en risig 12K milare.

beemer v8
528 touring 98,328cab 98 840 93
Tjena Chrille! Min tanke var ju att behålla den men jag måste ju ändå sätta ett värde på den i bytesaffären.Min bil 79-94 tusen beroende på vilka hjul som skall medfölja.
Mvh Patrik

Bilpriser.se "säger" mellan 52-60kkr i marknadspris privat. Svårvärderad bil men samtidigt har en och annan M5 E39 passerat KVD så prisintervallet är kanske inte helt fel?. Även om många på forumet "kan tänka sig en långmilare" dyker dessa sällan upp när det väl är dags att sälja...och 30kmil är alltid 30kmil...

Jag skulle inte skämmas att ge 50kkr i inbytespris för bilen just med tanke på åldern och milen.
2000 mil/år, inget problem alls. Belastningen blir mindre på denna motor dessutom.

Ja, du får väl prissätta din bil med samma skala som köparens, det är väl det mest rättvisa. Men, då du gör köparen en tjänst och tar ett inbyte så bör det också avspeglas i priset. 50K känns lågt om den är i mkt bra bruksskick. Närmare 60K.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.