AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
950

Bakruta öppnas ej samt torkare strular e39

ad
15
adde_93
Bmw 635 csi -83
Bmw 530d -10
Bmw 540ia touring -94
Hej har nyligen köpt mig en e39 touring där ja upptäckt att min bakruta inte vill gå upp har sökt lite och läst mig till att det kan vara brytaren eller kablar som är av tänkte kolla det men tyckte även att det var lustigt att till att börja med funka inte min bakrutetorkare men efter att ja pilla lite på spaken i bilen börja den funka på intervall.
Dock så går den bara halvvägs på rutan och nu får jag den inte att sluta?
Den går heller inte igång när jag spolar bakrutan vad kan det vara, kan felen höra ihop?
Samt var finns säkringarna till dessa?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kablar som är av eller kortslutna vid gångjärnet till bakluckan är en lågoddsare för alla typ av fel i bakluckan på en touring. Sök och du skall hitta info.

Att torkaren kärvar ihop i lagringen genom rutan är också mycket vanligt, då kan torkaren stanna mitt på pga att motorn går tungt och elektroniken stänger av. Ta isär och smörj upp.

// Magnus

ad
15
adde_93
Bmw 635 csi -83
Bmw 530d -10
Bmw 540ia touring -94
Tack för svar ska kolla det!
Jag skruva isär torkare och allt tyckte den gick riktigt lätt kunde vrida axeln utan några som helst problem, dock så var själva "järnet" som håller axeln sprucket kanske kan ha något att göra med att det inte funkar som de ska?
Jag hitta även en kabel som hängde löst där torkaren sitter den gick inte in i något utan var bara inpetad där "kuggen" till torkaren gick jag kunde heller inte hitta vart några kablar skulle in i torkaren?
Har tyvärr varit någon och pillat före mig har ja märkt

Här är en bild på kabeln som va lös.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.