|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått någon slags kärlek för 316 compact m-paket e36. Vet inte varför men istället för att gåframåt i tiden så går jag bakåt och just den modellen med m-paket har ett starkt "ha begär". Nu är jag en helt okunnig person gällande import och sitter och velar om det ens är lönt att importera någon såpass gammal bil. Jag vill helst inte åka ner själv (Tyskland) då jag inte har någon som helst kunskap av import. Så vad tycker ni, är det något att satsa på eller går man rent av i förlust om man importerar via någon firma/transport som tar hem bilen osedd på plats. Liknande denna bil är jag ute efter: Länk | |
|
En så gammal bil med en del mil (även om de är få/år) bör du absolut se o provköra före köp. Ber du ngn annan hämta bilen blir det nog väldigt dyrt i förhållande till bilens inköpspris. Spendera ngn/ngr timmar på forumet och läs på om import, boka en T/R flygresa till Hanover el Düsseldorf, testa bilen och ev köp och kör hem den direkt. 85 mil till GBG gör du lätt på en dag om bilen är i bra skick. Varför inte 323ti eller Hartge? |
|
|
Tack för svar. Blir väl att fördjupa sig mer angående import och se över möjligheten att åka ner själv. Tänkte man kunde anlita något bra företag i Sverige som kan detta bättre för mindre summa men som du nämner så blir det i slutändan kanske en dyr affär. Vill inte ha så mkt kraft i motorn utan en bra billig pendlarbil som även ser snygg ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.