AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.728

Tre röda gubbar?

Har en F20 118i och varje gång jag startar (ensam i bilen) så tänds 3 små röda gubbar i den lilla infopanelen mellan/under hastighet och varvräknare.

Enligt manualen så är det "seat belt reminder for rear seats". Nu till frågan, ska de verkligen tända sig även om ingen sitter i baksätet?

Sen när det verkligen sitter en i baksätet och han tar på sig bältet så tänds en fjärde gubbe, denna gång grön och med bälte på. De tre röda lyser dock samtidigt. Logiken här känns lite udda, men så är jag ny också i BMW-svängen.

ni
5
nicost
120dA M-sport -12
Mina "röda gubbar" lyser så fort någon eller något finns i baksätet. Sensorn som ska känna av om någon sitter bak verkar reagera på ganska låga vikter, exempelvis en påse med träningsskor och vattenflaska. När bältet används bak ändras motsvarande röda gubbe på skärmen till en grön. Verkar rimligt här:)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tre röda och en grön samtidigt? Fan, det är väl ingen minibuss du har, då förstår jag om du undrar :)

Så du får alltså INTE upp några röda gubbar om det är tomt i baksätet?
Så borde det ju vara, verkar som jag har någon överkänslig givare i baksätet med andra ord.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.