|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Jag undrar vad plingljuden i min 525i -06 e61 betyder, de låter pling pling pling pliiing? Det kommer inte varje gång man är ute och åker. Frågade bilhandlaren jag köpte bilen av men han visste inte säkert men trodde att det hade med stereon att göra. Någon som vet? Har läst instruktionsboken men inte hittat något. Min första BMW så jag är inte hemma med alla funktioner ännu. Tacksam för svar. /Sören | |
|
Min låter likadant, drar man lite i handbromsen och släpper igen kommer också ljudet. BMW CS #5206 |
|
|
Men jag har ingen aning om varför det låter BMW CS #5206 |
|
|
Kolla i i driven inställningar time memory, kan vara pip för hel timme, sök här på pip så får du svar. 628csi |
|
|
Hej Tror att det är indikationen för att timmen är slagen. Kolla i idriven under tidmenyn. Är något som heter hour memo förbockat så låter det så som du beskriver det varje gång det blir hel timme. |
|
| 628csi hann före. :) | |
| Tackar för all respons. Ja ska kolla imorgon. | |
|
Den plingar när tempen går under +3 grader också och när spolarvätskan är slut mm Ha deT |
|
|
Hej, Pling ljudet har med klockan att göra och kan bockas av i idriven så att den inte låter mer. Tror det heter (time nemory). Hade själv samma ljud men bockade av och har aldrig låtit mer. |
|
|
Var ute och kollade iDriven och mycket riktigt hour memo var ibockad. Tog bort den och testade genom att ställa om klockan och inget pling, markerade den igen ställde om klockan plinget tillbaka. Tackar alla som tog sig tid att svara. Mycket informativt forum. /Sören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.