AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.598

Beg-värde på en F11 550i?

Sida 2 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack för input! Sitter och uppdaterar mina Excelgrafer med er info, grafer som snart liknar en börsmäklares i detaljrikedom... :)

Listpris på en svensktalande 550i ligger på 930.500 (har gjort lite ändringar på specen) och räknar med att slå av ca 180' av det priset efter rabatt och med dagens pundkurs om köpet sker via UK. Så det är det som gör att värdeminskningen är... ja, kanske inte vettig men nästan acceptabel att svälja (om man blundar hårt samtidigt...)

----
BMW CS #6212
När det väl blir dags och om din ligger i rätt intervall för mig då dvs om jag har råd så skulle mina krav vara:

Under 10k mil
Metallic - färg inte av så stor betydelse, har ingen favorit eller absolut inte alternativ
Icke trimmad
Individual sound system eller DSP eller liknande
Nappa läder alt individual läder Helst mörkt och någon trevlig inredning trä/aluminium som bryter av
Antracittak
Panorama eller taklucka glas
Bi xenon
Comfort access (nice inte need)
PDC fram bak (parkassist + backkamera är nice to have inte need för mig)
Navi största
Komfortstolar bägge sidor gärna med ventilation
Automat
HUD (nice men inte need)
Nightvision (nice men inte need)
TV+DAB etc (nice men inte need)
Aktiv styrning
19" sommardäck
17-18" vinterdäck
M paket
Internet etc kanske är standard men det vore fint annars
USB/Aux (standard antar jag)
Bluetooth

Finns säkert något till, har inte lusläst nyaste katalogen men den ligger hemma inför F11 köpet som kommer på sikt :)
Verdi
Btw, såg annonsen på din 530 idag Narvselius. Ser riktigt fin ut! Synd att jag redan har en bil på gång... :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mycket fin bil! Får du inte 250' för den finns inte många större orättvisor i världen ;-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack grabbar!

E61:an är fortfarande lite av min ögonsten, så jag kommer bara släppa den till ett vettigt pris och det blir nog svårt att hitta en motsvarande bil med den utrustningen, så lite unik är den...

----
BMW CS #6212
Den stack verkligen ut på blocket, jättefin !!

Hade jag varit nöjd med 530 motorn så hade jag garanterat ringt dig omedelbart om denna. Jag säger som tidigare, får du inte ungefär det du begär så är det riktigt konstigt. Men varför snikade du och tog inte nightvision som tillval ? ;-)
Din femma är ju ruskigt snygg Narvselius. M172 fälgarna lyfter verkligen helheten dessutom. För den som vill ha en kanonfin bensinsexakombi så har man ju ett jättebra objekt här. Dessutom en väldigt trevlig och välskriven annons.

/Anders
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
All heder åt Herr L. Narvselius. Ditt smakfulla fordon förefaller fläckfritt vad gäller såväl skick som historik och lär inte bli svårt att avyttra hur dåliga tider vi än snackar. Lycka till, inte minst med nyköpsäventyret :)! V8 är otvivelaktigt V8 och du är redan så långt utanför VW Passat-förnuftsträsket att ett litet steg till faller inom shit-the-same marginalen. Är du ännu inte övertygad är det bara att upprepa frasen "man lever bara en gång" tillräckligt många gånger.

Håller fö med Med Känsla: cred också till annonsen i sig. Välskrivna annonser på Blocket är lika sällsynta som välskrivna inlägg på AP. Annonsen är så bra att den nästan lockar mig att tänka om, trots att jag är dödstrött på BMW.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kanske är det lättare att skriva om en bil som man faktiskt tycker om? Jag menar, hade inte Verdi börjat med sin exporttråd hade jag fortsatt vara en glad E61-ägare ett bra tag till!

Med andra ord, man ska sluta läsa inlägg på detta forum - det bara kostar en massa pengar :P

"Man lever bara en gång" "Man lever bara en gång" - det börjar sitta nu!

----
BMW CS #6212
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket snygg bil och annons. :)
Instämmer, snygg bil och trevlig annons! Tror mig faktiskt ha siktat DPP ett par gånger på "bron" på väg till/från jobbet. Får väl vinka nästa gång...

Lycka till med försäljningen, men som redan skrivits så lär den nog gå rätt kvickt. Finns inte många bensinare där ute...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.