|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har köpt en BMW 320d lci 09. Och nu skulle jag vilja ha led ringar, Med jag har halogen lysen har läst att det är andra lampor då mot om du har xenon Vill ha så dom är som f10-f30, på dagen starka med DRL Och svaga på kvällen med positionsljus Ska se så orginal ut som möjligt. Någon som har bytt eller vet om några lampor man kan köpa? Glad påsk | |
|
Om du vill ha F30-liknande i dagsljus så är väl xenonkonvertering det enda alternativet men när det blir mörkt ute blir de att lysa väldigt starkt så man knappt ser att det är ringar. Jag kör med Länk och de ser bra ut tycker jag, om än lite svagt när det är som soligast ute. |
|
| Tack för svar. kollade på dom med. du har igen bild på din bil hitta på ebay 35w kanske blir bra med dom? | |
| Köpte 20w LED kit för 1200kr på xenonkungen blir MKT bra ser precis ut som på nyare bmw där det är LED original. Enklare än att krångla med Xenonkonvertering också. | |
| Kumerius: Om din bil saknar xenonstrålkastare är det du önskar inte möjligt. Ljusringarna i halogenstrålkastarna går inte att använda som varselljus, utan de fungerar enbart som parkeringsljus. | |
| Helt riktigt Chris87! Jag missförstod tidigare då jag läste det som att det va ringarna som var halogen. | |
|
Så alltså jag kan inte sätta i led ringar hitta 35w från Tyskland. Kollade på dom på xenonkungen å dom är 20w till halogen. |
|
|
Kumerius: Det är möjligt att det finns LED-lampor som passar rent fysiskt, men du kommer aldrig att lagligt få använda ljusringarna som varselljus. De kommer enbart att lysa med en ljusstyrka, och det är som parkeringsljus. Om du vill kunna använda ljusringarna som varselljus måste du byt din 320d mot en likadan som har fabriksmonterade xenonstrålkastare. |
|
| Tack för bra svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.