|
|
|
|---|---|
|
Köpte i början av feb nytt höger lyckthus till min bil på Ebay.de. Igår kväll kom det ett mail från säljaren där han vill annullera beställningen pga "please accept the abbort because ebay in germany is very expensive !! so we get a few money back from ebay if you need something else let it us know you get much %" Det kom även ett mail från Ebay där man skulle klicka i om man accepterade förfrågan eller inte. Har någon annan varit med om detta och skulle han kunna tvinga mig att gå med på detta via nån tysk lag? Det har gått nästan 1,5mån sen leverans och betalning gjordes (via paypal). Brukar alltid kolla upp rating och kommentarer från de jag köper och hittade inget skumt där innan jag köpte delen. Jag har svarat att jag redan har bytt delarna och jag finner det oacceptabelt att häva försäljningen nu. Tack på förhand. | |
| Jag har handlat mycket från ebay och aldrig råkat ut för detta. Klicka i att du inte accepterar det. | |
| Maila Ebay och fråga | |
|
Men om du redan bytt delarna är det inte bra att du får igen dina pengar? Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Är det inte så att de vill annullera affären enbart för att slippa säljavgiften som ebay tar??? De vill alltså inte ha tillbaka några delar eller så.... |
|
|
jonaz_6 traff nog spiken klockrent. Han vill givetvis bara slippa betala Ebays avgifter. Skicka bara ett mail till säljaren, och fråga om så är fallet. Och om du aksepterar, verkar han ju villig att ge generösa rabatter på framtida beställningar. Då utanför Ebay, antar jag. |
|
| jonaz_6: är det så det fungerar. Visste inte att du fungerade så. Nu har jag redan svarat på ebays mail och klickat i att jag inte accepterar det så han får nog betala den där avgiften. Kanske ifall han hade varit lite tydligare i sitt mail så hade jag kanske fattat. | |
|
Tycker du gjorde rätt, har man använt ebays tjänst så får man ta å betala avgiften den får man räkna med in i försäljningen. Om fler hade gjort som han så är det enda resultatet att det kommer att slå tillbaka mot användarna, högre avgifter, förskottsbetalning eller vad det nu är. Han kan gott betala, vad är det som säger att han säljer billigare till dig bara för att han slipper avgiften? Han tänker nog enbart för egen vinning. Låt han pröjsa. |
|
|
När jag köpte 22" hjul till en X5 i höstas så mailade jag företaget direkt och gick vid sidan av Ebay. Ofta finns ju i Ebay annonserna en mailadress. På det viset kunde jag dessutom pruta rätt ordentligt på begärt pris. Självklart skall du inte acceptera ett ingånget avtal om du vill ha grejerna. Antar att du även har betalat? /Anders |
|
|
Med känsla: Har redan bet och fått delarna och de sitter på bilen så att plocka av är inte aktuellt. Men det var som skrevs ovan, de ville bara annullera ordern på pappret för att slippa avgiften. |
|
|
aha sorry då missförstod jag. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.