AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.837

Bygga ljud, bmw 320 e90 -08, OBS nybörjare

Hej!
Har inskaffat mig en bmw 320 som jag är väldigt nöjd med. Jag vill nu rusta upp ljudet. Lyssnar på blandad musik men mest house och hip hop. Vill helst ha plug and play kit som liknar det här Länk
Eftersom jag är en riktig nybörjare så har jag ingen koll på saker. Kom med förslag! min budget är cirka 4000. vill helst ha en lite kraftigare bas och bättre diskant. Tack!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag brukar ställa en baslåda i bagaget, tillsammans med ett slutsteg, det ger nog mest ljud för pengarna om det är bas du är ute efter.

BMW CS #5206
@christer skulle du kunna länka en som du tycker är bra och inte allt för dyr? Jag är nog också ute efter lite klarare ljud. Tack!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gå in på MDS eller DLS hemsida, där finns massor att välja på i olika prisklasser. det går även att byta högtalarna i dörrarna för att få bättre ljud.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
BRL har också ett stort utbud. Jag kör med denna nu Länk som precis får plats i utrymmet bakom armstödet i baksätet, men ger inte lika kraftfull bas som en riktig låda, men jag får inte plats med någon nu när taket också skall ha plats i bagaget.

BMW CS #5206
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Ev, över din budget, men jag vill slå ett slag för Gladen one line 200 3-vägs systemet på slutsteg. Jag har fått vissa komplikationer som förhoppningsvis är lösta snart (startade precis en tråd om det).

Men utöver de, när man drar på lite.. Fy SATAN vad det låter bra! Jag är personligen en House/trance kille.

Mvh
Sahi
Jag har en baslåda byggd för e90 som tar minimalt med plats och slutsteg till salu. Byter in min e90 imorgon och har därför ingen bytta av den.

Monteras vänster bak som synes på bild
Länk

10" bas i sluten låda.

Du kan få det för en billig peng
@mottroz
Hur mycket säljer du den för? Vart bor du? Är ganska intresserad. Vad är det för högtalare och slutsteg?
Jag bor i Kristainstad.
Det är ett Kicker element i baslådan och slutsteget är ett 4 kanaligt GAS steg.
Jag vill bara bli av med det så 1000kr kan du få det för. Billigare än så lär du inte hitta :)
@mottroz
Säljer du de separat? isåfall hur mycket för slutsteget? Va för modell är det på GAS slutsteget? Och vill veta vilken modell det är på Kicker elementet också.

@sahi
Vad ingår i Gladen one line 200? Två midbasar, två diskanter oc två mellanregister?
@aniik
Jag är inte hemma just nu och får därför återkomma med exakt modell.
Men visst kan jag sälja det separat. 350kr för steget är väl rimligt?
sa
144
sahi
435d GC -beställd
@aniik: Det stämmer bra det. 2 midbasar, 2 mellanregister samt 2 diskanter. Trots de "problem" jag har just nu så måste jag säga att de är riktigt vassa. Bra djup och snärt i basen tycker jag också!
@mottroz
Återkom gärna med modellnamnen så får vi se!

@sahi: Kör du direkt via original stereon eller via ett slutsteg? Kan man köra direkt via Original stereon? Det är väl plug and play kit?
@aniik
Jag lyckades lista ut det med hjälp av Google :)
Slutsteg: GAS Alpha X2100
Bas: Kicker Model 10C104

/Mvh
Daniel
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Hej aniik!
Jag kör kitet på separat, 4-kanaligt, slutsteg. Kvaliten i gladen högtalarna är enligt mig top noch. Har hört att man kan spela dessa i stereon men att det inte är så bra. Stereon ger ju dessutom riktigt lite kraft.
Har dock ett missljud i högtalarna just nu så fort steget startar ( dränker der i hög musik) som jag ska försöka lösa med en separat, dyrare hög/låg-nivå konverterare.

Jag hade standardsystem orginal, dvs 4 mellanregister och 2 midbasar för vilka bmw ställt in stereon för, med högre signaler. Antar att det är anledningen till deasa missljud.
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
Kolla begagnat, du får mycket mer för pengarna när det gäller ljud då :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.