|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt ut min 320d till en 335i och är hittills väldigt nöjd. Förutom de uppenbara fördelarna som gångkultur, ljud och motorstyrka har jag märkt några små skillnader som jag uppskattar: *Höger backspegel vinklas automatiskt ner när man börjar backa (så man ser trottoarkanten). *Dörrarna låses när jag kör iväg *Dörrarna låses upp när jag tar ur nyckeln Finns det fler såna här smågrejer som skiljer 4- och 6-cylindriga modeller? Känner till dubbla avgasutblås, Crome Line och kromad grill. | |
|
Det här med dörrlåsningen är väl bara en inställning i menyn som finns på både 4- och 6- cylindriga modeller. Vinklingen av höger ytterbackspegel hänger väl på utrustningsalternativen och har heller inget med antalet cylindrar att göra. Elstolar med minne alt. Infällbara ytterbackspeglar ger trottoarkantsautomatik... /J.I |
|
| Ja, dörrlåsningen kunde man styra i navin såg jag. | |
|
Välkommen till klubben. Är du nöjd med prestandan eller kanske redan börjat snegla på den 616-sidor långa tråden för "Ökad effekt på min 335i"? ;) En fantastisk bil med mycket potential. |
|
|
Jag köpte bilen i torsdags och provkörde med sommardäck. Jag pressade inte så mycket, då jag ändå visste att jag inte kan vara annat än nöjd med motorn, kollade mer att den var ok. Sen åkte vinterdäcken på eftersom vi skulle resa i påsk och snö och vinterväglag låg i prognosen. Med splitter nya dubbdäck ska man ta det lugnt med både hastighet, acc, stopp och kurvtagning. Hyfsat frustrerande kan jag säga. Som att sitta med en jättesnygg tjej och bara hålla handen... Men även vid fiskörning känner man att det är en fantastisk motor. Den accelererar bra också under 2000 varv (sk normal körning). Kunde dock inte hålla mig från några mellanvarvsaccelerationer och den morrar ju då skönt! Ser fram emot att lägga på 18 tummarna till veckan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.