|
|
|
|---|---|
|
Förut bytte BMW årsmodell 1/9. Gäller det fortfarande? Såg nämligrn en 530dT F11 tillverkad i juli 2010, men räknas som 2011. Mvh Marin | |
|
Numera verkar det vara 1:a juli som är brytpunkten för årsmodellsbyte. /Janne |
|
| Från och med när gäller det? Gäller det alla modeller? | |
| På X3 var brytgränsen 1/9 men den tillverkas i USA och där gäller kanske andra regler än för F11? Vet att de X3 tillverkade innan 1/9 dess inte är kommande MY eftersom jag hade möjligheten att välja produktionsplatta så att det blev en senare årsmodell. | |
|
Förändringen kom i fjor, och verkar införas "flytande" på de olika modellserierna. Tror vi skulle behöva en tabell för vilka som hamnar i juli och vilka som hamnar i september. Eller så är det så enkelt att 2013 blir sista året för septemberskifte för de kvarvarande modellerna? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Det kan inte stämma. Bilen ifråga är en f11 byggd 2010-07 men räknas som -2011. Tabell efterfrågas :-) |
|
|
Det där med 1/9 är något som Svenska BMWhandlare använder sig av, det är inte fakta då ingen vet vad som är fakta (endast BMW Tyskland vet när årsmodellen byts på Europamodell av BMW men dem är inte tillfrågade). Jag vet det inte heller, men fråga er är en E46 Facelift byggd aug-2001 en 2002a eller en 2001a? Eller varför står det MJ00 på denna 523i byggd jul-99? Länk Jag gissar att de flesta svenska handlare kommer fortsätta använda 1/9 som brytdatum som på denna Hybrid 3 Länk Mvh Stephan |
|
|
Min fd 530iAT var byggd 29/8 2001 och den var garanterat av modellår 2001 då den hade den gamla M-ratten samt saknade ringar runt mätartavlorna vilkea tillsammans med nya M-ratten kom från modellår 2002. ___ //Ulf |
|
Verdi |
Kom över en pdf och det verkar vara juliproduktionen för bilar byggda i Europa och augustiprod för bilar byggda i USA. Pdf:en finns länkad i tråden "Tips för er som ska köpa ny BMW". |
| Vilken sida? Det är ju några att gå igenom;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.