|
|
|
|---|---|
|
Hej har kollat runt på nätet efter en BMW 740 (E38) men har märkt att antalet i Sverige är väldigt begränsat och det är svårt att hitta en med dom kraven jag har, snubblade över denna sidan och läste om importering och tycker det verkar vara en möjlighet, har läst igenom guiden för import men hur är de när man ska köpa en så pass gammal bil ändå, vad jag har förstått mig på är de ju säkrare med att importera nyare bilar. det tillhör väl inte vanligheten att hitta en 740 E38 hos en auktoriserad BMW återförsäljare i Tyskland där man helst vill köpa dom? hos BMW alltså. eftersom jag bor i skåne så är det inte en jätte lång färd och ta sig ner till Tyskland heller och eftersom att de är en lite äldre bil vill man ju kolla på den innan såklart. tanken är att jag ska införskaffa en lite innan sommaren och känner att jag vill ta reda på lite mer innan så jag vet hur jag ska göra. anledningen till att jag överväger att importera har inget med priserna och göra utan utbudet då jag är ute efter en fullutrustad 740iL 98-01. det blev lite oklart det här men frågan är alltså är ett klokt val att importera och bör jag kolla ut 1-3 bilar innan jag åker ner? vågar man köra hem bilen själv? eller bör jag överväga att få den transporterad hem? känns som att lastbils transport gör att det blir mkt dyrare i slutändan. de här är ju en bil som ligger mellan 20-50 k i kostnad 6-9k i transport är ju därför en ganska stor peng tackar för svar Johan | |
|
samt vad är det som skiljer Tyska från svenska bilar. har bara ägt en å de va en audi, syftar på språk i färddator etc. är det enbart Tyska i dom Tyska eller finns engelska också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.