AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.224

Vad tycker era tjejer/fruar om BMW?

Sida 9 av 11
haimaul
(Första kollen, just före köp:)

-Mmm, den är ju snygg. Men ska du inte köpa en billigare bil? Den här är dessutom 18 år gammal. Och vad kostar den att försäkra?

-12 000 om året ungefär för helförsäkring.

-MEN DET ÄR JU 1 000 KR I MÅNADEN!!! Är du galen? Köp en vanlig bil i stället. Du kan få en Toyota från 98 för samma pris.

-Nej. Jag är hellre utan bil än kör nåt opersonligt transportmedel. Dessutom ska jag ställa av den på vintern så då blir försäkringen bara ca 6 000-7 000 om året.

(Jag köper naturligtvis bilen. Dags för hennes första provkörning:)

-Den är faktiskt mycket roligare att köra än den Hyundai Accent jag och min ex hade för några år sedan!

-Mmm...

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
jag har varit tillsammans med min tjej i lite över en månad bara och BMWn står avställd nu över vintern. Jag var ju tvungen att visa den dock i garaget :P och hon sa att den var fin iallafall :D

det ska bli gött i vår att hämta henne i skolan :P
st
351
stoffe69
328ci -00
försöker få liv i tråden=)
hmmm. min säger typ bara... usch... saab ska det vara... sen så ubrister bråket varför bmw är bäst=) slutar med att jag är bäst som vanligt=)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Min sambo (sedan 19 år) är rätt såld på X3. Förmodligen pga 4-hjulsdrift och bra runtom-sikt.Så nu står det mellan en X3 och en Volvo V50 T5 (förmodligen AWD som kommer i höst).Lite olika bilar, men ändå.
/Anders
Jag är ivrigt påhejad av min sambo att köpa icke-förnuftiga bilar. Det hela har tagit så bisarra proportioner att jag inte längre uppmuntras att köpa BMW:ar då de anser tråkiga och svenssonbetonande... (Har dock fått dispens för E30 M3 samt 635 csi). Vad är det som håller på att hända? Skulle jag få för mig att köpa en Skoda så skulle det bli upprörda tongångar här hemma vill jag lova.

De bilar som diskuteras när byte kommer på tal är Jaguar, Alfa, Maserati, Porsche och Ferrari.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Bjoerck:
Nu förstår jag varför du växlar så tvärt mellan BMW och Jaguar,
du lyssnar bara på sambon:-)
/A
Sigdarve: Haha... Jag tycker BMW är ett mycket trevligt bilmärke men det finns fler bilar som attraherar mig. Jaguar är ett exempel. Jag anser mig inte vara märkesentusiast utan istället bilentusiast. Det blir så mycket roligare så.

Just nu är jag mest sugen på Ferrari 348, Porsche 993 och Jaguar XJR. Även Maserati 3200 GT lockar. På BMW-fronten är det E30 M3 som är det mest intressanta just nu. En lågmilad M3 i mint condition vore inte helt fel som samlarbil.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Så fort man säger att något är sönder, så frågar hon.."och vad kostar det?" Det spelar ingen roll om det är en tändstift eller bärarm, hon ställer alltid samma fråga:)
Visa användare
75
arcojan
120d -07
Hon är ännu mer BMW-frälst än mig och det tar sig rätt skojiga uttryck. Till exempel så tvättar hon bilen betydligt oftare än mig och jag får knappt låna bilen, och får jag det så blir det med en massa förhållningsregler. Så därför innehåller vår vagnpark fler än en BMW.

Nu så har hon lagt in sin BMW på galleriet :-D
min GODDESS.....
Ojdå, en XJR har jag redan... Det skall stå XKR.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det finns en snubbe nästgårds som har en ny Maserati Quattroporte. Varför skall det vara så svårt att göra en så snygg bil? Det är väl bara att böja plåtarna på rätt ställe och välja bra färger. Även om materialet är dyrare, så borde man väl ändå kunna göra en bil med sämre material och samma utseende, fast billigare?Kanske läge för en ny tråd. God natt!
/A
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Nu är det ju på pappret faktiskt min bättre hälft som äger vår Coupé. Oftast är det jag som kör den men när hon väl gör det så kommer hon alltid på att hon skall köra den oftare. Senast igår var hon tvungen att förklara för en kvinnlig arbetskamrat varför man har en bil som ser bra ut och har vägegenskaper utöver det normala.

Vad det gäller ansvaret för underhåll så ligger det på mig med hennes bistånd vid behov.

Tvättar den gör vi alltid tillsammans, och sedan är hon minst lika stolt över hur fin den blir.

Bjoerk: Z3an skall få sällskap i sommar och det kommer nog att bli en XKR (har börjat titta lite mer seriöst på senaste tid). Min fru vill allra helst att vi köper en 3200GT men jag är rädd för att verkstadspriserna är så larvigt höga på bilmärken som bara har sportbilar (jag vet vad det kostar att serva en Ferrari, huh). Jaguar har ju numera även lite mer Svensson-bilar så priserna på service bör ju sjunka något.

/Johan (och Elenor)
Beijnoff: Du verkar ha samma "problem" som jag... När ingen drar i bromshandtaget har bilaffärer en tendens att spåra ur.

Angående Maserati och Ferrari behöver det inte bli så farligt dyrt om man vänder sig till rätt verkstäder. Dyra kommer de dock alltid vara att äga.

Jaguars reservdelspriser är helt okej. Bromsbelägg finns till exempel på Mekonomen till ungefär samma pris som till en Volvo 940.
haimaul
Den Ferrari 400i -84 som finns till salu i Täby för 200 000 skulle bli BILLIGARE att försäkra än min 635 CSi. Och service behöver inte bli så dyrt om man vet exakt vilka fiatdelar som passar... Karossdelar kostar väl däremot en del (men det är jag också s.a.s. van vid).

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
BMW är groteskt dyra att försäkra. För mycket elände med dem helt enkelt. Min Jaguar XJR kostar drygt 7000 :-/år att helförsäkra. En BMW M5 kostar styvt 19000:-/år för mig. En Ferrari 355 kostar cirka 16000:- att försäkra hos Länsförsäkringar.
Haha min tjej är nästan mer galen i bilar än mig men hon har bara SAAB på hjärnan!! citat från henne "Hård porr för mig är stora turbo snurror och tre tum"
Och jag har ju varken turbo eller tre tum.. men kör i från henne gör jag iallafall hehe.=) Men det märks att hon gillar bilen ändå fast hon säger att hon inte gillar BMW..
Åhh.. ni är alla lika gulliga, riktiga heltids tofflar.. ;)

låt oss säga såhär, om min tjej inte hade accepterat bilintresset, hade man väl fått säga upp bekantskapen tills man träffar en som gör det, finns fler träd i skogen vet ni.

/mvh jocke

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
I familjen finns även en liten Peu---t, men vem tror ni får slänga runt i den? Frun väljer E34an! Och 6an får ofta vila i veckorna, tas fram för att njuta och då kör ingen annan än jag! Fast frun åker gärna med, nu senast på BMW CS's vårrally.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ja, jag sitter nu å läser för gumman om denna länk. Hon ville jag skulle ställa frågan:

Skulle ni välja kärringen eller Bilen?

Ja, vad säger ni?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ja du RonnyL Din frus fråga lär väl vara ganska självklar eftersom många på detta forum tycks ha vissa saker gemensamt med denna bilägare Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.