|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Jag är själv helt toksåld på BMW så det gör absolut inget att alla pengar går till bil. Ju fler bilar desto bättre!! :-) Det är väl tur för min sambo (BMW-beroende här på forumet) att jag älskar BMW.....när ni ser han lista över bilar förstår ni nog *ler* ____ Länk |
|
|
Kör en svart 328Ci med M-paket. Tjejen är väl inte helt nöjd att komma som nummer 2, men hon tycker bilen är sexig... och jag kan inte göra annat än att nicka och hålla med ;) ___ Jim AKA Wrekk |
|
Maha |
På frågan låter det som om det bara är killar som har / kör BMW... Finns det Tjejer /kvinnor som gör det? |
|
Singel, men jag har märkt att det kvinnliga könet har lite svårt för M coupén, kanske ska börja ragga på killar ;) Hälsningar Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Det första min tjej sa när jag kom hem med en e30 var "men.. va ful den är.." :) hon anser att en bil är ett sätt att förflytta sig på, men för mig är det så mycket mer! hon har dock börjat mjukna lite :) |
|
| Tjejen kör 528 e39 och trivs väldigt bra med den. | |
|
Frun försökte öppna den obefintliga bakdörren på min M3. Trodde att vi åkt i 328´n. Visst samma färg och M3 kit men ändå..... Svårt att hålla mig den gången. Nä, cykel är 1:a transportmedlet för damen. M3/// Mullret |
|
Kenneth Lundgren |
Kanske är det att sticka in huvudet i lejonburen, men det skiter jag i. Sen jag köpte min nuvarande bil har jag fått otroliga reaktioner från kvinnor, har en Rover 75 i Brittish Racing Green med cream leather inredning, min uppfattning är att kvinnorna är lite trötta på thestosteronladdade tyska bilar som uppmanar till fortåka och attityd i trafiken, det är inte vad kvinnorna vill egentigen, eller hur? Min bil använder man avslappnat med skön musik, hade en kvinna brevid mig en gång, SADE på radion körandes hem en kväll, syntes hur hon myste, blev inbjuden på "kaffe" |
Njuren |
Min skatt älskar komorten i den,Vi kör mycket motorväg så ljudkomforten e ett plus.Hon gillar o ställa om sin temperatur jättemyck bla.Hennes favorit är Makeup spegeln med belysningen ;-) fans inte i 316:onnen,alltid en hit när vi ska stressa till kvällens bravader.Minus enligt henne är de tunga dörrarna?! Gäller hennes mor med samt min egen.Annars har hon de bra med mig!Dom har de bra ärligt talat?Dom förstår inte hur mycket bara. BMW - i nöd och lust |
|
Perfect att vara singel när man kör cab.. en del avund får man ta.. Släpper alltid över snygga grabbar på gatan, medans vissa "blondiner" får vänta-:)) Har hänt att kill/tjej kompisar tycker man pysslar för mkt med bilen ...i deras ögon är det "bara" en bil.. Johan; lämna killarna till mig-:)) // kristina |
|
|
Våran 318i har frugan blandade känslor för. Hon tycker det är en snygg modell som går bra, men faktumet att det inte är en touring och att den inte har fyra dörrar är i hennes värld någonting negativt. Att vi dessutom på sistone haft lite otur med bilen gör inte saken bättre precis... Hon försöker nu övertyga mig om att inhandla en E30 Touring eller liknande... Min underbara Alpina gillar hon desto bättre, fast hon använder samma kommentar om den som mina polare "ful som stryk men grym som fan" i fråga om dess utseende. När det gäller hur bilen går finns inte mycket att tillägga, det tog mig en halvtimme att övertyga henne om att det inte är farligt att sätta sig på förarplatsen och känna hur hård kopplingen är. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Min sambo har alltid gnällt när det har köpts in en ny Bmw, men det slutar alltid likadant: jag får nästan slita henne ur förarsätet för att själv få köra lite! Fast när jag hade varit iväg och kom hem med min nuvarande bil som såg ut att vara färdig för tippen blev hon inte glad. Och inte blev det bättre när jag sade att jag skulle sälja 540:in och bara ha e28:an. Men efter ett års slit i garaget lät jag henne provköra. Först såg hon lagom road ut, men det tog inte många hundra meter innan ett leende spred sig över ansiktet. Nu är det som vanligt, hon går och väntar på sommaren... Länk Mvh Tjäder |
|
Dark Rider |
När jag träffade min nuvarande tjej så hade jag en 320I e30 som var i princip som en epa (plysch,50st njullgranar åsså 2 12":are utan framsystem) hon va ju dessutom 4år äldre så man vågade ju knappt visa bilen men hon tyckte den va "mysig".Tiden gick å ja sålde bilen men köpte en vecka efter det en 325Ik e30 som ja sendan sålde för å skaffa mej en ford mk1 som busbil hon vägrade sätta sig i den utan klagade hela tiden.Sagt å gjort jag slog till på en 325IC som jag köpte i skåne och hela vägen upp så ringde hon å frågade när bilen skulle va hemma INTE jag utan bilen =(. Glädjen visste inga gränser för hon när den så stog där uppe i norrland och sen dess har man bara fått höra bra saker om bilen förutom att hon e rädd att köra sönt fälgarna. Så hon tycker OM Bmw helt klart! Bil´n min: Länk |
| Min sambo väljer alla våra BMWs före Ferarrin (F355 F1) till och med 520 för att hon tycker komforten och tystnaden är outstanding. | |
|
När jag skaffade 316:en var väl tjejen så där glad och tyckte väl att jag kunde skaffat en v***o kombi istället :-( efter ett par månader med den så mjuknade hon dock när hon insåg hur pass bekväm och problemfri den var. Numer har hon fått (nåja vi delar) en e-39 530 och idag är det jag som sitter och predikar i passagerarstolen: -älskling måste du köra så fort; -men älskling han kanske inte vill köra snabbare och snälla ge honom inte fingret som vanligt... Japp, hon förvandlas till den hemskaste trafikbusen jag någonsin har träffat.... /Fredrik |
|
Aldric |
Har just visat tjejen min nyinköpta 325ix .. hade sagt till henne i förväg att den är skiten och rostig och inte mycket att se på, men hon tyckte den var jättefin, inte lika fin som is:en men helt ok för dom pengarna jag betalat, frågade om hon fick låna den ibland tom ... Hon var lite anti-BMW i början, blev lite värre då jag bytte min E36:a mot min E30 men det hjälper om man håller bilen snygg ;) |
µ_bmw_µ |
Hör ju att det är blandade uppfattningar om tjejers förhållande till bilar och BMW. Man har ju hört att BMW är självraggande brudmagneter(läs fjortis). Det jag funderar på är dock i vilken utsträckning detta gäller. E36:an är ju självklar då den är vedertagen på marknaden. Men är det någon som har stött på bättre respons när ni visat upp E30 eller E28. För egen del har jag inte kunnat forska i ämnet men anar att en 20 år gammal bil inköpt för 6000 Sek inte har mycket till "coolfaktor" kvar. Vad är era erfarenheter? Dum fråga men ger väl lite krydda till tråden kanske... Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
Erik, Detta är min uppfattning av vad tjejer tycker: Överlag tycker väl ungefär 40% av tjejerna att BMW är ett medvetet val, och en cool bil. De resterande 60 procenten tycker antingen att BMW är kebabräser eller familjebil(förutom cabrioleter och SAV). Om bilen är äldre än 10 år (och hon vet om det) är sannolikheten att 85% av tjejerna kommer tycka att det är en "Skrothög", och inte begripa alls vad du snackar om när du påpekar att "den är i mycket fint originalskick". Tumregel 1: En cabriolet går hem i 9 fall av 10, helst Z3. Vill man ragga brudar så funkar en snikig Z3 1,9 mycket bättre än en 760Li eller M5. Tumregel 2: Allt från 80-talet är skrot (förutom E30 cabriolet) Tumregel 3: SAV är tufft, det funkar, en sådan ska man ha när man fått barn. Givetvis med glimten i ögat, och inget alls illa menat mot det kvinliga släktet, men faktum kvarstår att de flesta tjejer är mer eller mindre ointresserade av bilar :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Aldric |
Min frågade om det var annan motor i 325:an igår för den "morrade så gott" .. *tårögd* :D |
|
Majoriteten av alla tjejer ser inte skillnad på en Volvo och en BMW. De som vet vad en BMW är tycker att ägaren är utstuderad och bara köpt en BMW för att hävda sig. Den bil med högst raggningsfaktor inom BMW-koncernen är säkerligen Hundkojan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.