AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.211

Vad tycker era tjejer/fruar om BMW?

Sida 3 av 11
När jag var o tittade på min fick jag inte köpa innan det godkändes av henne, men det var inga problem trots att hon inte gillar E28:ans "överbett", färgen var ju snygg enligt henne...
Nu är hon mest sur för att hon inte får låna den så ofta, räcker väl med 5 km/månad...
Vi bor inte ihop och det är jag som betalat bilen brukar vara mitt svar och det tar hon.
En del gnäll om hastigheten har det ju alltid varit, även på Volvo-tiden.
Min 2½ årige son älskar bilen och säger till sin mor "pappa fiiin bil" "pappa köör fooooot". "Pappa biil bäääst" brukar han säga när jag träffar hans mor för den veckoliga överlämningen och han ser hennes riskokare.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Min sambo älskar min bil! Hon blev chockerad första gången hon åkte med den, trodde inte att det tillverkades så bra bilar.

Hon har blivit helt rabbiat. Bilen ska aldrig säljas, den är en familjmedlem. När jag pratade om att byta om ett par år började hon gråta. Jag skojar inte...

Det finns dock ett par saker hon är missnöjd med;

* Att jag lägger mer pengar på bilen än på henne
* Att jag tvättar för ofta
* Att inte hon får köra mer när vi är ute och åker
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
HAHA.. den sista där var bra MDcruiser..

Min tant jag kan väl säga så att det är hon som just nu är den drivande kraften med bilen, hon ville att vi skulle köpa sänkning till bilen..
Efter sänkningen så vill hon fortfarande att vi ska köpa mer prylar till bilen.. Hon ser till att jag åker iväg och tvättar bilen en gång i veckan, ibland så föjler hon med och smeker bilen lite sensuellt med tvättsvampen..hehe

Den som har flest saker när han dör vinner...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Min tant gillar bilen näästan lika bra som mig. Faktum är att det var hon som ville ha en cab (och då gärna en Z3 M som hon tyckte var snyggare än den "vanliga"). När vi sålde 528:an, som hon också gillade, grät hon både före och efter avslutad affär trots att hon visste att hon skulle få sin drömbil :)
Ibland är hon till och med mer pedantisk än jag!

Men även min tjej fäller några av de klassiska kommentarerna:
- "Varför får jag aldrig köra??"
- "MÅSTE DU KÖRA SÅ J-VLA FORT?" (men när hon själv kör är det helt ok att rödljus-raca, köra 180 på motorvägen etc.)
- "Måste du tvätta bilen jämt?"
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Okej killar/pojkar/gubbar !
Nu har tanten till "snabba hundbilen " tagit över tangetbordet :o)
Vad vi (tjejer) tycker om våra kära rivaler :o)
1. snygg bil
2. skön att sitta
3. AC = underbart
4. kommer fort fram om man behöver
Det är typ det posetiva med bilen :o) nä bilen har både kvalitet och kvantitet och det är inte bilen vi gnäller över det är ER vi gnäller över :o) alla dessa sena garagekvällar och allt detta humande över huven timme efter timme och lite mer där till :o) det är ju nästan man önskar att man vore bilen istället för tanten i huset :o)
Men det är klart bättre att ha er i garaget än liggande helt försoffad på sofflocket :o)
Så fortsätt med det ni är bäst på :o)

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Eftersom mitt största intresse genom livet varit kvinnor och bilar så har jag lärt mig att både bilen och flickvännen mår bäst av om man behandlar dom lika bra och ju mer man lär sig om dom ju roligare blir det:) Fast visst är det svårt att slita sig från garaget, men det beror ju en del vem och hur det rycks i en. :))

MVH
Hasso
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Har aldrig fått gnäll om att jag tvättar bilen för ofta.
Tvärtom:
"Nu när vi ändå hyr en GDS-hall kan du väl tvätta
bilen ordentligt för en gångs skull! Den är ju så
snygg när lacken blänker i solen."

/göran
Varför duger inte avfettning och högtrycksspolning
2 ggr om året? :-)

göran:
Du pillar väl med hojen istället?

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Min flickvän tycker inte jag skall köpa en E32, hon tycker Bmw är så ful i fronten med sina 4 små lampor. Jag tycker det är skit snyggt (usa lik front). Hon gillar Audi, hon har själv en Volvo 745. Hon tycker att jag ska sälja alla mina bilar utom gammel Lincoln och köpa en bensin snål bil jag kan "använda" typ Audi A4.
Husse: Du har problem...... *S*
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Brukar få lite gnäll att jag tvättar, dammsuger putsar och köper nya "grejer" etc.
Men egentligen "who cares"... Hon går ju och fixar naglarna för lika mycket pengar... (nästan) ;-)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Anders.S:Och skulle en nagel råka gå av eller nått sånt
så är det ju 112 som gäller :)

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jesus 3003 inlägg hasso :)
Intressant tråd, tycker till och med min flickvän som jag fick att läsa den också.

Här lite kommentarer jag fått:

Andra frågan jag fick om bilen(innan hon sett den) var inte helt oväntat: "Vad är det för färg? Jag gillar inte röda bilar." Tjenare, min är brilliantrot.

Hon gillar inte BMW, men en E46 318ti är rätt ok enligt henne och en sådan blir kanske nästa bil.

Hon tokvägrar att köra min bil. Hon tycker att jag är så petig med den att hon inte vågar köra den med risk att repa den eller liknande. Det är ju rätt ok iaf;)

Hon tycker jag är helt tokig när jag tvättar bilen en gång i veckan eller mer.

Inköp till bilen är mycket svårmotiverade, men skor är helt ok att köpa;(

Som tur är har hon inte så svårt att slita mig från garaget, precis som Hasso säger så beror det på lite var hon drar:)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Acey: blitt religös eller nått :D

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
hasso: Ja det är ju nästan så ;) Jag har iaf varit registrerad längre än du. Gammal är väl fortfarande äldst hehe.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Acey:1 månad 1 dag 2,1 timme :)) å andra sidan är jag mer än dubbelt så gammal som du på gott och ont :))

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe ja så är det hasso. Fler inlägg och real life ålder på din sida jag kanske måste vika mig ;) Det kan dock inte finnas så många med över 1000 inlägg. Gäller att aldrig ta semester då kommer man efter ;)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Acey,
Du o jag är ju ganska "jämngamla", kolla registreringen!

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe. Tvilling ;) Jag tar dig på fler inlägg bara ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.