AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.205

Vad tycker era tjejer/fruar om BMW?

Sida 10 av 11
mr_xc99
HAHAHAHAHAHAAH *DOG AV SKRATT*
DET VA FAN DET VÄRSTA JAG SETT!!!!
Länk Dröm bilen ? :)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Ni är för roliga, alla ni därute i cyberspace! Jag får mig ett gott skratt varje dag!! Tack för det!
/Anders
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Sen jag skaffade Steptronic så vill inte frun köra bilen. Men det hade hon säkert gjort om hon fått sin Jaguar S-type eller XJ8 :-)

Men hon förespråkar manuell låda vilket kanske är ovanligt för en kvinna med stort K?
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag var inställd på att köpa nya 5-touringen, men Kerstin gillade X3:an bättre, så då bidde det en sån! Sån toffel är jag;-)
/A
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Min fru tappade med hakan ända ner vid till knäna då jag hämtade henne från jobbet i min nya väl bevarade hemlighet, det var dessutom 1:a April så det tog ett tag innan hon satte sej i sätet, sen dess har hon suttit och myst mest hela tiden, till råga på allt så är hon glad då jag vill tvätta, vaxa,köpa prylar med mera..

Göran

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Tjejen gillar BMW, ok att hon gilllar sportbilar och Ferrari F1 är hennes dröm...
Men hon gillar förvandlingen av vår bil från "vanlig" 323 till "stylad" 323.
Hon köpte själv en ny peugot 205 xs med motiveringen att en ny bil krånglar mindre...

Jag hade en 320 -00 mot vilken hon sedan jämförde sin och konstaterade: -Man får vad man betalar för!

När jag fick min nya baby en 325 direkt från BB i München kom nästa uttalande: -Jaha det är såhär en ny bil skall låta?

Problemet för henne är att vi allt som oftast färdas i min bil vilket gör att hon uppfattar alla ljud i 205:an som allvarliga fel vilket lett till att servicepersonalen på peugot är hyfsat trötta på henne och själva frågat henne vad hon tror det är för bil hon äger...

Nästa bil blir en BMW säger hon nu det gäller bara att ta sig råd!
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Min flickvän har alltid haft lite förkärlek till merca, men här om dagen kom hon till ett erkännande att merca är lite gubbigt och att min bmw var ganska snygg..
Tror att mammas morbror fick rätt till slut när han sa till mig; Du kör ju bara bmw för att tjejer gillar killar som kör bmw=)
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
TJa, vi köpte just en z3c tillsammans för att få plats med hennes hund, så nu har vi den optimala familjebilen :-)

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Hämtade min nuvarande sambo i gamla Bettan (318 -88). Bör tilläggas att bilen var kanonfin. Har fått höra senare att hon fick koncentrera sig för att hålla sig vid medvetade när hon fick syn på oss. Om det var pga mig eller bilen låter jag vara osagt...

Tyvärr skulle Bettan bytas ut strax efter denna tidpunkt och sambon tyckte inte hon kände mig tillräckligt bra för att våga ha en åsikt. Skulle jag bytt idag skulle hon ALDRIG tillåta att jag köpte en Seat. Nej tysk kvalitet är det som gäller för henne.
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
jag köpte en bmw 525 93 för ett par månader sen å min fru tycker bilen är under bar så jag får tvätta å hålla på med den så mycket jag vill hon vill och så att den ska va fin hurra

bmw forewer
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Får endast låna bilen när den skall tvättas eller tankas nu för tiden:( det säger väl allt.

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
Visa användare
51
Alpina B10 4,8
Delägare av en BMW Alpina B10 4,6 V8
Min sambo tycker om bilar och har visst bilintresse men hon gillade inte mina BMW E36:or --> De e för kantiga tycker jag. Så sa hon hela tiden. Sen att hon säger att jag kör förfort och för snabbt i svängarna och rondellerna är en annan femma. Inte heller får jag köpa en Z3 cab eller coupe för hon tycker de är as fula, medans jag tycker att de är skit snygga. Men men, vad göra. Får köpa en E46:a istället *S*

MVH
D

Mr.Alpina
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
jasså den gillar hon? =)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Hmm, tjejen o jag var o köpte en billigare andrabil härom dagen. Vi tog min M5:a E39 dit, slog till o skulle köra hem. Jag sa: Klart du kör M5:an hem älskling =)
Efter lite tvekande(Hon var rädd att köra den eftersom bilen är utrustad med 20 tummare mm mm) så ville hon köra..
Först lite lugnt.. Sen lite mer. Sen vrålade det bara till o hon försvann....... ;o

Shit, tänkte jag...

Jag lyckades köra om henne inne i stan en gång, vid trafikljusen, där det var 2-filigt. Sen kom hon på 3:an, drog den till varvstoppen o drog i 4:an.. Försvann igen.. :)

Hon hade nämligen insett varför jag ville ha ett Rostfritt fullflödessystem på bilen... *Ler*

När vi kom hem så smilade hon bara hela tiden.. Småskakade.. Såg verkligen hur hon var upphetsad av fartresurserna. Sånt gör att man verkligen funderar en(Hundra) extra gång(er) innan man t e x skulle bryta förhållandet pga nån småsak. För såna här upplevelser är något utöver det vanliga!!!

=)
Tr
88
Tretov
535iA -91
Min tjej tycker bilen 535iA-E34-91 är lite i största laget... hon har lyckades för nån vinter sen fastna i samma snödriva tre gånger... Däremot uppskattas lädersätenas komfort även om det vintertid knorras över att tygsätena i gamla 520:an minsann var varmare...

Vänster hand är där tummen sitter till höger.
nxv
Min flickvän uppskattar mest sina calibror, (hon har två nu..)
men visst gillar hon att gasa lite med BMW ibland.. :)

Bilen på G:
Länk
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Ja, den första bilen var det väl ganska lugnt med förutom att hon tyckte jag jag överdrivet petig med att hålla den ren & fin.

Nr 2 som jag nu äger är det andra kommentrer som har trillat in:
Sambon:
...-Bromsa då!!!

...-Snälla Sibbe, måste du köra SÅ fort (SUCK)

...-Har du tvättat den två gånger i helgen!!!(Första helgen, 100mil)

...-Detta är en riktig BMW.

...-Jag blev helt lomhörd när jag stängde garage dörrarna(kall motor).

Några kommentarer från stora som små om M5:an:

...-Vilken fin bil du har(liten pojk i 5 års åldern på soppamacken)

...-Jävligt schyst bil. Vilket ljud.

...-Kör inte med dimljus, men bilen var väldigt fin(Snäll Polis)

...-Måste det dåna på detta viset(Pudel tanten jag har som garage granne, inte helt nöjd) Jag kontrade med -Det är ju skönsång.

Slutligen kan jag säga att vår ena misse inte uppskattar att åka V8, han jamade hela vägen hem från svårföräldrarna och tittade förskräckt bakåt efter något , det får bli civic:en nästa gång.

Hatad av vissa, älskad av fler...

Mvh
//Sibbe
Länk
Dr
342
Dredd
525d -10
Det enda jag har hört från min fru (som dessutom inte alls tycker det är märkligt att vi spenderar en del av semestern på att köra till bmw-verkstaden i Mannheim, för att fixa några smågrejjer) är:
-Jag vill också ha en.

Det får bli någon sorts 3-serie touring till henne vid tillfälle.

:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.