|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har nu beställt nya fälgar till sommaren. Så har en uppsättning helt nya 17" sportline fälgar som satt på min F31 när jag rullade hem bilen i Januari. Så dom är helt nya med Pirelli 225/50 Runflat. Men är det säljbart? Och till vilket pris i såna fall? Har redan en uppsättning 17" till vintern så behöver inte spara på dom för den saken skull heller. Eller så säljer jag mina vinterfälgar som egentligen är till F11. Passar nämligen båda perfekt :-) | |
Verdi |
Allt går att sälja till rätt pris, även om jag gissar att begmarknaden för F31-hjul inte riktigt har kommit igång än. Är det sommardäck eller vinterdäck på? Jag ska ju ha en uppsättning vinterdäck till min F31 till hösten. Vad har du tänkt dig för pris isf? För visst kan man ha 17" på en 330d om man inte har M-bromsarna? |
|
Sälj däck och fälgar separat är mitt tips. Däcken passar säkert ett antal modeller. Fälgarna går för vinterdäck till nån annan. Att sälja det ihop till bra pris är nog svårt, chansen att nån vill byta 17" hjul inom rimlig annonstid ärt nog försvinnande liten. /Anders |
|
|
Ja det låter som en vettig lösning känsla. Men borde dom inte passa någon äldre modell av BMW? Jag har ju tex 5-Seriens F11 fälgar på mina vinterdäck. Enligt BMW så passar det inte men det kan jag säga att det gör. Får lite annan rullomkrets och spårvidd men det funkar. Diffade bara 3-4%. Och det får diffa 5% enligt besikning bla. |
|
|
Teoretiskt kanske det fungerar men jag skulle separera däck och fälgar om jag vore dig. Jag tror du får ett högre totalpris då för båda. /Anders |
|
|
Spendera inte tid och pengar på att åka till verkstaden för att kränga av däck med risk för repor på fälgarna. Sälj dem som de är. Nu är väl många på jakt efter sommarhjul. Kanske någon som endast har 16" och vill uppgradera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.