|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vilka glödstift man ska använda? Bosch eller beru? Eller original BMW? Bilen har rullat 14600mil och har inte bytt glödstift sen den va ny och jag tänkte göra storservice nu i dagarna (olja/bromsolja, alla filter, bromsar fram, glödstift etc) även om datorn inte säger att det är dags så vill jag göra allt på ett å samma verkstadsbesök.. Någon som bytt glödstift å kan rekommendera några bra? | |
|
Ibland är glödstiften billigare att köpa hos BMW än de är hos reservdelsfirmor däremot BMW original ja BMW lär inte tillverka egna de har eventuellt bara sin logga på Bosch eller Beru stift. Och vad gäller stift så låt koppla upp bilen så får du veta om de behöver bytas. |
|
| Grejen är den att glödstiften inte behöver bytas, i vintras starta bilen utan problem i 20minus.. Mwn jag tänkte ändå byta dom nu när den ska servas. Någon som har nått ungefär pris på bmw atift? Sökte på ebay de låg på runt 24euro styck. Frågan är hur bosch stiften är? | |
|
När du ändå plockar bort insuget rekommenderar jag att du även byter glödstyrenheten eftersom även den tenderar av gå sönder. Bytte alla stift samt styrenhet på min när jag hade bort insuget för att plocka bort mina "Swirl Flaps" _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.