|
|
|
|---|---|
|
Jag har upptäckt ett läckage från termostathuset och idag när jag tog loss givaren (för att kolla O-ringen) så fick jag bara upp halva givaren... En tråd var av (eller gick av?) Jag satte snabbt dit den igen och nu misstänker jag att den så klart inte fungerar som den ska. Men bilen går bra och jag får inga felmeddelande. Men vad reglerar givaren. Vad går den till, vad har den för uppgift??? Är detta ett vanligt fel? Jag hade tänkt åka till Jönköping nu i helgen 70mil tur o retur men det får väl bli med en annan bil.... Bilder på givaren. Länk Länk Tacksam för svar | |
| Bilen är en 525 E61 -04 Tyskimport | |
|
Det är ett värmeelement för att motorstyrningen ska kunna öppna termostaten snabbare. Termostat och termostathus med element är en enhet. Så du får köpa ny och byta. /Jonas |
|
|
Ok trist att man måste byta hela huset.... Är det ok att köra med bilen??? Art. Nr. På huset??? |
|
|
Bytte på min -01 520 och jag vill minnas att det inte blev så dyrt, om man kan köra med bilen? Det vågar jag inte svara på om man tänker på konsekvenserna av en varmkörd motor. |
|
|
Hittade fakturan, termostathus artnr. 11531437040 , verkar va samma till din motor. Kanske klarar dig på omkring tusenlapp i delar + glykol om du gör jobbet |
|
| Tusen tack! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.