|
|
|
|---|---|
|
hej, är ligger gränsen på 245 eller? har precis beställt 19" m5 fälgar (kopia) och vet inte vilka däckdimensioner jag ska köpa? tror fälgarna är 8" breda... | |
| 245/40-18 är original på M5 vilket motsvarar 245/35-19. | |
| Jag har 245 35 20 funkar bra om man kör osänkt.. men det tar i för mg just nu för jag har sänkt så skulle rekonmendera mindre än 245 om du ska ha sänkt också... | |
| bilen är inte sänkt, så ni är 100% säkra på att man klarar sig vid full rattutslag och vid väghinder? | |
|
Henrikkarlsson90: andledningen till att det tar i för dig är ju första hand för att du har betydligt större hjuldiameter än original. Bredden 245 är inga problem om man har rätt dimension i övrigt och rätt ET på fälgarna. Till en vanlig E39 så är 235/40-18 rekomenderat medan M5 kör med 245/40-18. Hjuldiameter för dessa är 645 mm respektive 653 mm. Tar man 245/35-20 så är hjuldiametern 679 mm och det ligger farligt när gränsen när det börjar bli olagligt. 245/35-19 ger en hjuldiameter på 654 mm så det ska inte var några problem. Även 235/35-19 är ett alternaitv som fungerar, Bra sida för att kolla dimensioner Länk ___ //Ulf |
|
|
Den här är rätt bra också för att se om däcken passar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.