|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Ljuspaket är det också. | |
| Låter onekligen trevlig, vad väntar du på ? :) | |
|
hej... jag har en bmw 545 touring fullutr.. ca 9500 mil, 20" m5 kopior...mm ring 070 540 29 89 om intresse finnes... mvh micke |
|
|
Ja här är utrustningslistan till Länk Chassinummer WBANH31060B489097 Typkod NH31 Typ 545I (EUR) E-modellserie E61 () Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N62 Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 245 Motor HECK Växellåda AUT Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2004-03-26 Extrautrustning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S217A AKTIVLENKUNG Aktiv styrning S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportratt läder S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S386A DACHRELING Takreling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Solskyddsgardin dörr bak S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S439A INTERIEURLEISTEN Innerprydnadslist S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S464A SKISACK Skidsaeck S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus S541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Adaptive Cruise Control S590A LM RAEDER STERNSP.123 MIT NOTLAUF. BMW LM hjul stjärneker 123 S601A TV-FUNKTION TV-funktion S605A TELEMATIK VORBEREITUNG Förberedelse Telematik S607A TELESERVICE VORBEREITUNG Förberedelse teleservice S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S613A INTERNETBASIERTE DIENSTE Internetbaserade tjänster S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Biltelefon Professional S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SBA LAENDERSPEZ. TELEMATIKFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning CO2 S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Konservering av karosseri S934A WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER Dummy-SALAPA S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Beställa Navi DVD vid leverans S998A ANLAUFSTEUERUNG INTERNE BEDARFE Startstyrning interna behov Serieutrustning S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S563A LICHTPAKET Belysningspaket S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska |
|
|
Nu ligger min 545 ute, blocket Värmland, 129k. OK pris? |
|
| Länk | |
| Fin bil du har Swensson! Spontant så känns priset väldigt vettigt, och jag skulle bli förvånad om den inte försvann ganska snart. | |
|
Jag hoppas det! Kan ju krypa lite för en snabb affär också. Har stått i garage nu i 2 veckor. Har polerat och fixat. Tog en tur till macken för att fylla halv tank (tycker det är schysst). Det skulle jag inte ha gjort. Jesus vilken skillnad på bil mot den 2010 Passat TDI jag tröskar runt i för tillfället. Var nästan så jag tänkte sälja Cadillac cabben istället för 545:an. Jäkla skön bil! |
|
|
Hade du haft din bil i närheten av riktnummer 08 hade jag antagligen åkt och kollat på den. Fantastiskt mycket bil för pengarna och dessutom sv.såld. ------- //Lövet |
|
| Ja när jag letade E61 hade jag 525-530 i tanken. Kravet var M-sport, carbonsvart, svart skinn, komfortstol. I den vevan låg dylika bilar runtt 11k mil och 200k - jag hittade ingen 525, men däremot en 545 med rätt spec inom budget, så då slog jag till. Har aldrig ångrat mig. | |
|
Idag tog jag mig till Motala för att provköra bilen, ca 30 mil enkel resa! Hade bokat tid på Autopartner för en genomgång, så väg 34 var ett perfekt tilfälle att känna på vagnen. Vilken åk-maskin! Ruggit drag, skönt ljud, fin komfort. Kändes rätt. Ända tills man bromsade. Helt klart skeva skivor fram, och dessutom var det något skummt med styrningen, bilen låg inte helt still på vägen, vilket jag förväntat mig. På bilfirman tog de enot bilen, och undersökningen började. Allt kollades. sammanfattningsvis så fanns följande fel värt att notera: - Släpvangselektroniken ur funktion - Fläkt som kyler elektronik under instrument brädan (?) ur funkton - Hjul lager fram def. - Bromskivor fram (möjligen oxå bak) "ger vibration vid inbromsning" - Fettutkast bakre drivknutar (Vilket ev skulle innebära drivaxel byte á 8k/sida.) + några mindre fel Mycket proffsigt bemötande på Autopartner, en helt klart väll investerad 1000 lapp. Passade oxå på att prata med en säljare som bekräftade min teori om dessa bilars status på begmarknaden. Iskall. Helt klart läge för prisförhandling, tänkte jag. På vägen tillbaka dök det upp två ynglingar i en 335, och de gillade att gasa... På firman presenterade jag materialet, men vi lyckades inte bli överrens, så jag fick ta 39 an hem igen. Snopet. Men det känns ändå rätt, eftersom att det fanns en del att göra på den. Tyvärr. rfarenheten är iaf att jag någon gång kommer att äga en BMW med en 8:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.