|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ok formulera gärna varför det skulle bli dyrt med en motor stark diesel ? Själv kommer jag inte skaffa någon mer bensinare om det inte är en M bil Mvh mikael |
|
|
Jag bytte 325d till 550i, visst den kostar mer per mil, men jag har inga partikelfilter byten eller turboras framför mig, jag har kört 16 000 mil och bytt vattenpumpen för 5 000 (Inkluderade tempgivarbyte och termostat.) Värd varenda krona i körglädje. |
|
|
Länk Ska sälja min till förmån för tjänstebil. Passat diesel. Kommer gråta blod!!! |
|
| Visst har de bättre drag idag dieslarna men ljudet är det mest osexiga som finns + man är miljöbov :) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Man är egentligen mer miljöbov med diesel. Det diesel "lever" på är att förbrukningen är lägre än bensin dito men den dagen bensinarna närmar sig så är de bättre miljöval. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Jag menade lite klumpigt uttryckt precis vad du säger, diesel = miljöbov. V8 bensin = trädkramare |
|
|
Miljöbov eller ej så är inte diesel en gammal merca 220 diesel från 60 talet som många verkar tro Och den dagen du får en V8 snålare än 6a diesel med aktiv körning kan jag tro på er =) Glad Påsk på er mvh Mikael |
|
|
Diesel är en restprodukt när man framställer bensin.... och den importerar vi tydligen...från USA. och bensinen exporterar vi från Europa till USA. |
|
|
Det kommer snart förändrade regler för utsläpp mm, och det kommer att bli dyrare att äga en dieselbil. Jag gillar karaktären och gången på en diesel + att 535d låter grymt. Men som sagt, det finns mer som kan krångla på dieseln. |
|
| Det är inte förbrukning per mil som är allt, det handlar om vad man släpper ut med. En diesel är smutsigare helt klart. | |
|
din bil ser otroligt fin ut Swensson /Anders |
|
| @Med känsla, vi bor nästan grannar du och jag. | |
|
Aha där ser man Fredrik, världen är liten ibland :-) /Anders |
|
| Det är nära nu. Objektet hägrar och jag gör allt för att hitta argument att INTE köpa. Men det ser väldigt bra ut. | |
|
Länk till bilen om den ligger ute? Finns aldrig några riktigt goda råd att inte köpa V8:a..;-) inga skoj i vart fall. //PB |
|
|
Kul om någon vet något om den. Länk |
|
| Ser fin ut, har den kanske ett sportavgassytem? | |
|
Rätt utrustning har den, trevligt med värme i ratten också. Vet inte hur vanligt det är, men nog är det underskattat i vårt kalla land. :) |
|
|
Vet inget om bilen, men den ser trevlig ut och om allt är i ordning så är det ett bra pris för en fantastisk bil. //PB |
|
|
Jag har åkt i den! Det är en kompis till mig som jobbar på firman som säljer den. Bilen har sportavgas och låter riktigt gött! Det sitter också den stora farthållaren på den (radar). HiFi ljudet, Aktiv styrning, dynamic drive, larm, automatiskt avbländning inner och ytter backspeglar, sätesvärme fram och bak, adaptiva strålkastare, tv, röststyrning, cd-växlare, dryckeshållare. mm! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.