AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.130

Premium Selection-garanti gäller?

Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Hej alla Autopowerister,

har upptäckt några småsaker med Beemern:

- Metalliskt resonansljud. Upptäcktes igår när jag körde in i garaget hemma. Låter endast vid tomgång (hoppas jag så det inte låter som en gammal burk som kommer farande förbi), låter inget konstigt i bilen såvitt jag kan höra (är dock min första BMW D). Någon plåt/avgassystemet som sitter löst?

- Höger sidoblinkers (pilformad på höger framskärm). Den har trillat ur sitt fäste. Trycker tillbaka den och den sitter, men efter ett antal mil verkar den ploppa ut igen. Trasigt fäste?

Omfattas dessa saker av den Premium Selection-garanti jag fick med vid köpet? Resonansljudet blir väl en felsökning och det kanske tar tid = kostar mycket pengar hos BMW ÅF?

Ytterligare en mindre sak och här gäller ju inte Premium Selection-garantin:
både vinterdäcken (dubbade) och sommardäcken (odubbade :D ) är tillverkade 2008. Mönstret på vinterdäcken är nog klart godkänt tror jag, men sommardäckens kant ser lite mer nersliten ut än bara några cm in på däcket.
Har för mig att däck inte ska vara just äldre än ca fem år då gummits egenskaper försämras och däcket blir för hårt = sämre vägegenskaper och säkerhet.

Edra inputs önskas i dessa hårklyverier.
Thanks guys!

Undrar om de ovanstående sakerna kan tas på den Premium Selection-garanti som medfölljde vid köp?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

Resonansljudet och blinkersen måste gå på den garantin, annars är ju garantin värdelös.

Däcken dock osäker på. Tror inte 2008 är nån katastrof.
Fr
83
Fredrik.A
120d M-sport E87 -08
Tack för svar Gustaf. Jag slår Bavaria en pling efter helgen helt enkelt så får vi se vad de säger!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.