|
|
|
|---|---|
|
Tjena, fläkten till min ac har börjat svaja, rusa upp och ned. Kollade mekartipsen här som beskrev mitt problem precis som jag upplever det. Sökte på ebay på motstånd och hittar några Passar detta? Länk I sånt fall är det ju billigt. 200kr för ett motstånd. NÅgon som beställt ett eftermarknadsmotstånd? | |
| När du ändå ska gräva under och plocka ner diversa paneler så skulle jag rekommendera att köpa original. Jag minns att jag fick betala 300-400kr hos min återförsäljare. | |
| Oj är den så billig original. Trodde i alla fall att det låg på 700-800kr | |
| Nu vet jag inte om dagens priser matchar det jag fickbetala för 3 år sedan. Men oavsett pris så tycker jag du ska sikta på ett original fläktmotstånd. | |
|
Det lär inte kosta under 700 kr hos bmw,kolla på Laga.se där finns ju en del att välja på,tror också att dom är av den senare modellen men kolla det. |
|
| Här köpte jag och det funkar bra Länk | |
|
Har monterat bort motståndet nu och ska in med det nya. Följde guiden: Länk Så här står det i ett av stegen: " Nu Skall fläktmotståndet vara löst (Bild8) Lossa kontakten och sen kan du bara dra det rakt ut. Efter det är det bara att sätta ditt det nyinhandlade motståndet och montera ihop i omvänd ordning. " Jo jävlar ja, det var inte BARA att dra den rakt ut. Det sitter en låssnäpp/hulling som gör att motståndet sitter som berget. Jag menar då verkligen berget. Jag fick trycka med hela min kraft med en mejsel och då lyckades jag få loss motståndet så jag kunde dra ut det. Det var bara tur att jag inte slant till med mejseln och hade kört handen in i alla vassa kanter. |
|
| Forsättning följer. | |
| Ja så där, då sitter det där och allt funkar som de ska. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.