AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.126

Köptips, M3 E92, 2008, import

wa
44
wassen
520d G31 -19
Tesla M3P
Hej på er igen (tag sen man skrev här =)

Efter några år utan en bimmer så kan jag inte hålla mig längre och sitter i dagsläget och kollar på en M3:a, 2008, Italien import som rullat strax över 6000mil. Jag ska kika på bilen i helgen och tänkte fråga om ni har lite tips på vad jag borde kolla extra på (förutom vad som står på sidan här under guiden bilköp). Lite bakrunds info: Bilen har varit reggad i Sverige i ett halv år och under den tiden har nuvarande ägare installerat ett Akra evolution full system, luftfilter kit och flashat boxen som jag förstod det (GIAC). Kvitton finns på hela jobbet mm. Har själv pillat mycket med bilar men kan känna att jag vill ju verkligen att allt lirar mm. Min Ide om det går vidare mot ett köp är ju att gå in på BMW med bilen och be dom köra en felkodsavläsning för att se så allt är ok med den? Kan man göra detta om man flashat datorboxen? Är det en stor risk att köpa en sådan trimmad m3:a eller brukar det inte vara några problem med detta? Kom gärna med förslag på vad man ska kika extra på!

I övrigt verkar det vara en mycket fin bil med i princip helt fullt utrustad, DKG, Navi, EDC, rött skin, Hifi stereo, xenon etc etc.

Mvh Philip.W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.