|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Grattis - du blir säkert nöjd! Sålde min bil nyligen och det var vansinnigt stor efterfrågan. Trots att det är långt ifrån den mest sålda SUVen så är den sjukt eftertraktad i andra hand. | |
|
@Tobbe330 Vet du när du får leveransen? Har själv nyligen beställt och fått beskedet att leverans sker innan jul, men inget tydligare. |
|
| Bara en gissning på runt nyår än. | |
| Kul att höra Kristoffer. Får man fråga om år/spec/mil och säljpris? | |
| Tobbe330: du har PM! | |
| Hehe! Det ville jag oxå veta! Sjukt att man intresserar sig för det när man precis köpt den.men jag tänker när man kan byta, inne på 2-3 år beroende på hur mycket man får för den. Å andra sidan kan det hänt mycket innan jag säljer iofs! | |
|
Hej. Var ute och körde en 2010 X3 218hk med servotronic och har själv en 2008 2,0 X3 utan och tycker faktist att det är klart mer BMW känsla i styrningen utan servotronic. Bara undra varför alla rekommenderar servotronic. Skulle vilja säga att älskar man BMW:s styrning genom åren så slopa servotronic. Utan, mer känsla på vägen, men lite tyngre när man står på parkeringen. Men frågan är var är man mest på parkeringen eller vägen? Min fru klagar inte nu fast vi tidigare haft aktiv styrning på 525:an hon älskar styrningen tycker känslan är bättre hon med utan servotronic. Måste bara yttra mig lite efter läst trådar om servotronic eller ej. Vad säger ni andra. Häls Niclas |
|
| På en bil som X3 tycker jag servotronic passar fint. Visst har den riktigt bra väghållning för att vara en SUV men det är ändå inte bilen man tar ut på track-day så det gör inget - styrningen är ändå enormt mycket bättre än på Q5 eller XC60... | |
|
Håller på att speca en X3 med Msport och har lite funderingar på fälgar är det stor skillnad i komfort på 18 eller 19 tum med standard chassi jag tycker inte 18 tum fälgarna är snygga i Mpaketet men vill inte ha för dålig komfort och vägljud heller. Håller lackerade skärmkanterna och sidokjolarna sig fria från stenskott eller blir det mycket sprut från däcken. Har helljusassistent blivit bättre? På z4an bländar ljuset av lite för sent och på stora vägskyltar bländar den också av så inget jag använder på den. Någon som hört om LCi kommer i vår? |
|
|
Hade std chassie och 309-fälgar och tyckte till en början att 19-tummarna gick bra så länge man körde på tyst asfalt. Tyvärr spårar de rätt kraftigt på dåliga vägar och ja - de är bullriga vilket kanske till viss del beror på RFT. Provade aldrig 18 men hade 17 på vinterhjulen och de gick bekvämare. Hade Conti Sport contact 3 på min. Personligen tycker jag att när det gäller fälgar går man antingen all-in eller kör på basic. Dvs antingen 19 eller 17 tum. Om jag minns rätt var 18-tummarna dels ganska dyra och dels fula i mitt tycke. Hade hellre använt dessa pengar på andra options eller sparat dem till annat. När det gäller nedlackade sidor är dessa alltid känsliga, särskilt på en SUV. Om du vill vara riktigt rädd om bilen hade jag nog rekomenderat foliering av kjolarna om du väljer M-paketet. |
|
|
Tack Kristoffer, lite som jag misstänkte man får lida pin för att vara fin blir nog att köra på 18 tum. Hade tänkt sätta dit stänksskydd men såg att det inte går på M-paketet så blir nog att foliera. Provbilen jag lånade hade inte m-paket och jag tyckte den smutsade ner sidorna väldigt mycke så jag tror M-paketets sidokol hindra lite av detta. X5 jag har nu har fotsteg och det tror jag hjälper mycket. Någon som har headupdisplay på X3? Kostar en del men var väldigt trevligt på X5an jag provade. |
|
|
Har en fråga om motorvärmare på 20d, har fått pris på monterad elektrisk motorvärmare + kupeuttag 8900:- tycker det låter lite dyrt. Vad är det för sorts motorvärmare på denna motorn? Värmer den oljan eller vattnet? Jag har monterat motorvärmare förr i bilar men vet inte hur svårt det är idag och att komma in i kupen med uttaget, någon som gort det själv? |
|
|
8900för motorvärmare låter dyrt, betalade ca 5400 för motorvärmare inkl kupévärmare. Motorvärmaren värmer oljan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.