|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Sorry för dubbla mess men slö lina i Sydamerika där jag är. /Anders |
|
|
Anders, inte dags att ha riktig semester och skippa forumet....... :o) |
|
|
Jag väntar på min nya X3 2.0d. Det blir årsmodell 2014 på den, är det någon som har kläm på om det kommer några uppdateringar med den? 5 veckor kvar, kämpa... /daagis |
|
|
@Daagis När beställde du den? Jag är osäker men ett tag verkade det som connected drive(?) och SOS uppkoppling skulle ingå, sen sa min säljare att det inte gjorde det. Bluetooth professional ingår i comfort paketet om du nu valde det. |
|
|
Gusvigilante, Beställde den i början av juni. Säljaren sa: "den kommer gå till produktion vecka 30 och då blir det en 2014, vilket är bra" Tar den genom jobbet personal/förmånsbil så det blev en vit(såklart!) med comfort-paket + servotronic sen la jag på sportratt, sportstol, automat och tonade rutor. /daagis |
|
|
Grymt! Då beställde vi nästan samtidigt. Men jag fick leveransdag i början på oktober. 10 veckors produktion och frakt. Har du fått besked att den är på g? Min säljare har semester så jag vet inget nu! |
|
| Har inte hört något från honom, tror att han också har semester men prel. skulle den vara min i mitten på september(v38). | |
| Daagis, jag funderar på liknande spec. Får man fråga hur mycket du fick ner offerten? | |
|
Tobbe330, Nedersta raden på offerten är 370' inkl moms, drygt 8% rabatt. Ska väl tillägga att jag inte är någon mästare på att pruta så du kan säkert få till något bättre. /daagis |
|
| Intressant. Jag har fått en första offert från två ÅF som är snarlika men sämre än din. En är tex på 388.000 för Comfort, automat, sportstolar, servotronic och vinterhjul. Känns som din är nästan 10.000 bättre. | |
| Pratar ni leasing nu? | |
| Jag gör i alla fall. | |
|
Tobbe 330, Skillnaden är väl vinterhjulen, jag får ta dem vid sidan av offerten vilket man är väldigt tacksam för. De kostar väl från 17k så antagligen har du en bättre offert än vad jag har. Gusvigilante, jag tar bilen genom jobbet så leasing är det som gälller. /daagis |
|
|
Hjulen är 15500. 388000-15500=372500 för min utan hjul och då har du dessutom sportratt och tonade rutor. Eller tänker jag knasigt? |
|
|
Hjulen är 15500. 388000-15500=372500 för min utan hjul och då har du dessutom sportratt och tonade rutor. Eller tänker jag knasigt? |
|
|
Jag tänkte väl det! Andra priser när det köps privat som i mitt fall. Jag har liknande spec. Metallic safirsvart Halvläder Comfortpaket Bluetooth professional (ingick inte när jag la beställning) Automat Servotronic Dragkrok Sportstolar Sportratt Tonade rutor Utan modellbeteckning Behöver jag säga att jag längtar som en tok! |
|
|
Tobbe330, Du tänker inte knasigt. Min offert är väl något bättre, sportratt + tonade rutor ligger kring 6000kr. Noterade inte det under den sena timmen... Gusvigilante, Bra spec! Det är ju synd att de inte bundlar med blåtanden. /daagis |
|
|
Tobbe330, Du tänker inte knasigt. Min offert är väl något bättre, sportratt + tonade rutor ligger kring 6000kr. Noterade inte det under den sena timmen... Gusvigilante, Bra spec! Det är ju synd att de inte bundlar med blåtanden. /daagis |
|
|
Enligt BMW Sverige byter Tysktillverkade BMW årsmodell i juli (gäller 2013 och 2014) medan USA-tillverkade byter i november 2012 för 2013 och i oktober 2013 för 2014. Mvh Stephan |
|
| Tror bluetooth pro ingår i comfortpaketet i MY14. Ser så ut i den sista bekräftelsen jag fick. Tidigare var det 5000-6000 extra för pro. Så det är ju sweet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.