AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
17.474

Ny X3 2.0D - extra utrustning

Sida 1 av 4
Hej
Jag håller på att beställa en ny X3 2.0 D, och funderar lite på extra utrustning. Framförallt funderar jag på HiFi Högtalarsystem och undrar om ni på forumet tycker det är värt pengarna. Sen funderar jag på antingen standard vit lack eller en mettalic spacegrey eller titanium. Vad tycker ni om lackvalet? Förvisso en smakfråga men finns det nackdelar med icke metallic?
Ka
45
Kaxholm
Bmw z4 m-sport -11
Bmw X3 m-sport -13
Audi a6 3,0 tfsi quattro -12
Vitt är snyggt på x3, i synnerhet om du väljer m-sportpaketet, så metallicpengarna kan man kanske använda till annat. Standardljudet är inget vidare, duger knappt till att lyssna på nyheterna. Hifi-ljudet är heller inget vidare om man jämför med exempelvis audi sound system som är "motsvarande".

Tack för svaret. Vet du förresten om kan streama musik i den bluetooth sats som följer med comfortpaketet, eller kräver streamande att man har utökad bluetooth?
Har Hifihögtalare i min och tycker de låter bra - men inte 6000kr bättre än standardsystemet. Är du riktigt känslig och vill ha bra ljud bör du gå upp på det stora systemet direkt tycker jag. Sen har jag lyssnat en del på standardsystemet också och tycker faktiskt det räcker ganska långt. Klart bättre än vad systemen var i äldre BMW.

Färger är alltid en fråga om tycke och smak, själv har jag en titaniumsilver vilket är lite kul när den numera är ganska ovanlig när de flesta X3:or är vita eller svarta :-)
En matt lack blir lättare att sköta efter en lackbehandling så det skulle jag rekomendera.

Om du skall streama spotify kräver detta den utökade Bluetooth. Detta skulle jag rekomendera, ett trevligt tillval!
Det blev en alpin vit 2.0D med följande
halv-läder
Automat
Professional bluetooth
El stolar
El speglar
Bakluckeöppnare
Comfort-paket
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Fin bil.. jag har beställt en X3 2.0d Alpinvit II med Comfort pkt, drag,tonade rutor, aut avbländbara speglar,sportstolar samt M-ratt. Lev 29/6 så nu är det bara att vänta...
Kavve, när gjorde du beställningen?
ts
71
tsa
X4 -16
Jag har också beställt en vit X3 2.0d. Min har följande:
Comfortpaket
Svart läderklädsel
Professional bluetooth
Sportläderratt
Eluppvärmd ratt
HiFi-högtalare
Larm
Utan modellbeteckning
Tonade rutor
Interiörlist aluminium
Sportstolar
Fälg 309
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
consiglieri beställde bilen 1/3...
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Nybörjare på att läsa BMWs prislistor... Ingår automatlåda i M-sport till 20d?
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Tobbe330,

det är tillval, ingår alltså inte.
Gammal tråd men själv skulle jag absolut inte köpa en X3 ny eller beg med standardstolarn. Dels är de platta som köksstolar, dessutom är de fula och i X3ans fall fyller de inte ens ut utrymmet på ett snyggt sätt tycker jag.
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Kört 330 mil till Kroatien väldigt nöjd med X3'n och sportstolarna
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Fortsätter att fråga lite i denna tråd istället för att skapa ny, brukar själv tycka det är trevligt att ha allt samlat.

Har fått offert på en naken 20d business med automat. Säljaren (som har gått på semester) har lagt med automatisk baklucka med pris 5500:-. Någon som kan förstå varför? Är den tvingande på nåt vis?

Dessutom undrar jag om någon vet om servotronic ingår i denna comfort edition 2014? Den gjorde det 2013 vad jag kan se men verkar mer tveksamt till 2014.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Jag har inte koll på vad som hände nu vid nytt modellår men som jg förstått det så ingår det inte men däremot kör BMW kampanj på X3 med comfortpaketet och servotronic. La min beställning från början på en -13 bil men sen sa min säljare att det gick att beställa den som -14, så då gjorde jag det. När jag sen skulle lägga till ytterligare extra utr. Så hade priserna förändrats. Grundpriset något dyrare men Bluetooth professional ingår i comfortpaketet.

Men i offerten, är alla andra tillval specade?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Specat som komfortpaket 18100, steptronic 24900 och automatisk bakluckeöppning 5500...

Under komfortpaketet finns:
508 PDC fram och bak
522 Xenon
563 belysningspaket
6NS BT professional
8TN Agkod
Gu
204
Gusvigilante
BMW 320 xdrive M-sport
Då verkar inte servotronic vara med i offerten, för den står under fabriksmonterad utrustning i min offert.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Ok. Då borde jag även kunna stryka auto bakluckan för 5500:-? Är det stor skillnad med och utan servotronic?
Gu
204
Gusvigilante
BMW 320 xdrive M-sport
Om du nu inte vill ha automatisk baklucka så är det bara att stryka den. Märkligt att hen lagt dit den.

Det verkar råda delade meningar om servotronic behövs eller inte. Jag valde den iaf, å den ingår ju i kampanjen.
Skulle def välja både servotronic ( märkligt det ej är standard) samt aut baklucka.

/Anders
Skulle def välja både servotronic ( märkligt det ej är standard) samt aut baklucka.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.