|
|
|
|---|---|
|
Goddag! Har ett problem med min E36a och har haft det under än längre tid. När man kör bilen så kan det börja slå som bara den under bilen i tex högerkurvor och när jag motorbromsar! Ibland låter det också i uppförsbackar. Ibland låter det när bilen går tungt också, ibland inte. Ljudet kommer bakifrån bilen. Låter precis som att någon ligger under bilen och slår med med en hammare allt vad den pallar! Är verkligen irreterande. Extra mycket låter det när det när man har passagerare i bilen. Då låter det i princip hela tiden. Något att tillägga är kanske att bilen är sänkt. Ett annat problem som kanske hör ihop med felet är att drar jag till i handbromsen när jag kör som smäller det till som fan! Jag har tagit bort hardyskivan och kollat hur den ser ut, men inga sprickor eller dylikt finns i den. Någon som har någon idé vad som kan vara felet? Uppskattas verkligen. | |
|
Kan vara mycket men jag skulle börja med att kolla bussningarna som håller bakvagnsbryggan (kallas ibland "silentblock") för det är inte ovanligt på E36:orna. Även bussningarna till själva kardanen kan vara glappa. Smäller det till under bilen eller ute vid hjulen när du lägger i handbromsen - om det är det första är bussningarna ovan misstänkta, är det ute vid hjulen kan det vara handbromsbackarna som lossnat. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.