AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.596

Val av torkarblad

Wi
27
Wiggy
523i -00 Touring
Tjena!

Satt och funderade på en grej som man kanske inte alltid lägger ner vare sig kraft eller möda på att ta reda på men som man kanske kan komma billigare undan på, nämligen vindrutetorkarna.

Jag har bara köpt original och sett glad ut till min E39`a, en 523 Touring -00 utan att ens koll vad de finns för alternativ.

Vad köper ni för torkarblad till era bilar och som då även passar till min bil ?
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Köper biltemas STANDARD blad som var med i det stora testet för nåt år sedan över alla dom stora tillverkarna. Kostar 39:- st och funkar hur bra som helst. Rekommenderar dom starkt.

Mvh

"Betänk vad du säger, när och till vem."
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Bara BILTEMAs billigaste sedan många, många år tillbaks!

Per L
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Eller köp bara gummit på BMW. Billigt och original.
/m

Mina bilar:
Länk
Wi
27
Wiggy
523i -00 Touring
Visste det!

Jag har varit en idiot!

Så där har jag funkat när det gäller vissa saker, bara köpt för det är inga jätte summor men ändå är det sjukt att betala för något som i praktiken kan vara så mycket billigare.

Ska testa Biltemas nästa gång det blir dags!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Jag köpte BMW original till E39an i år, inte speciellt nöjd. Tycker gummit var lite fört hårt, tog inte bort all väta.
er
2
ericss0n
523i -97
Finns det torkarblad som passar e39 på Biltema? Aldrig fått någon klarhet i det. Enligt deras hemsida verkar det inte finnas i rätt längd, 650mm saknas.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Gäller bara att man väljer deras STANDARD BLAD och inte något annat.
Sen vill man inte ha deras stålkonstruktion så kan man ta loss själva bladet och sätta på sin egna. ;)

Har märkt att det ibland inte finns med allt på deras hemsida. så åk dit och kolla istället om du har möjlighet.

sen kan man ju faktiskt köpa nya lösa "gummin" till bladen, finns bland annat på ebay.

Mvh

"Betänk vad du säger, när och till vem."
Ni
36
Niccew
530iAM -02
Dessa har jag på nu sen 5 månader tillbaka och är väldigt nöjd.

Länk

Helt tysta och tar bort allt på rutan. Hade original tidigare och dessa är mycket bättre och till ett bättre pris.

Du måste ta bort spoilern från torkararmen för att de ska passa men inte speciellt svårt.

Mvh Nicke
Wi
27
Wiggy
523i -00 Touring
Niccew :är det enbart gummin på bilden ?

Ursäkta om frågan är dum men jag tycker det ser så ut fast ändå inte :)
Ni
36
Niccew
530iAM -02
Det mest är gummi men där fästet sitter är det lite hårdare, kanske plast eller hårdare gummi eller liknande.

De är vanliga flatblade som sitter på många nya bilar.

Mvh Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.