|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 530d e61 -04 automat som har rullat 20000 och har helt tappat kraften. har haft kcr box som jag nu kopplat ur har också provat koppla ur lmm och tagit bort pdf ingen skillnad. Har inga felkoder och hör inga läckor eller nått sånt. Går att varv som vanligt när den står i parkering läge men när jag lägger i drive så går han knappt över 1000-1500 | |
|
Låter som bilen är i "limp mode". Sök på forumet om det. När du ändå håller på så kan du söka på dessa motorförstörande kcr-boxar också. |
|
|
Går det att varv då även fast den är "limp mode"?! |
|
|
När den inte är i drive alltså? |
|
|
Du ska inte varva en automatlåda om den inte är i Drive...den smörjer inte lådan när den är i N/P...vilket kan leda - i förlängningen - till rasad låda. Jag är ingen expert på limp mode, men jag tror nog du kan varva motorn trots limp mode....det bilen gör är att strypa/stänga av turbon etc för att inte leverera någon kraft. |
|
|
Partikelfilter? //Stefux |
|
| Hej jag har tagit bort partikelfiltret och vart ingen skillnad. :( | |
| sitter det inte några spjäll i luftitagskanalen? ganska vanligt fel på många nya bilar att dom kärvar ihop sitter på min 2008 enl. verkstad. | |
|
om du menar swirlflapsen så leder det till motorras.....och det låter inte som ett motorras. möjligtvis turbon som tröttnat. har du inte fått den felsökt? |
|
| Jag har inga felkoder (biltemas felkods läsare) men ska lämna in den på verkstad i veckan nu. Nån som har haft problem med egr ventilen? Har några vänner som tror att det kan vara den? Men det verkar konstigt tycker jag att den svarar på gasen utan växel i men med växel i så går den knappt framåt.? | |
| kan d vara din LMM ? 13627788744 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.