AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
637

Koppling till E21 323 -79

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Idag när jag skulle åka en sväng med bilen så åkte kopplings-pedalen i golvet, det fanns inget motstånd i den. Någon som har någon idè vad det kan vara?
Bilen har stått i ett par veckor men när jag parkerade den där så fungerade det felfritt.
Bmwdrivernr1
Tjenare!!!!
Det kan nog vara så simpelt som att kopplings vajjern har gått av!!!Hoppas att det här kan vara nån hjälp för dig?
Mvh/Jonas
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Men är det inte hydraulisk koppling?
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
JO det är hydralisk koppling på den. Ungefär liknande hände mig, det var packningnarna till huvudcylindern som behövdes byta

Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren

www.pbase.com/kongo
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Är det något som man kan byta själv? och borde det inte läcka olja någonstans då, det finns iaf olja kvar i burken i motorutrymmet.
Kolla slavcylindern den brukar ge upp o då får du precis som du skriver...Om de låg olja typ under växellådan så e de den som pajjat me största sannolikhet.Den e mycket lätt o renovera,sitter endast me 2 bultar dock lite kiknkiga o komma åt...
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Tack för tipsen, nu ska jag gå ut och undersöka lite, nu har jag iaf lite att titta efter.
Återkommer med vad jag kommit fram till.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Hände samma sak för mig i Tisdags !
Satt mig i bilen och kände att det ine fanns något motstånd i pedalen !
Kollade under bilen och såg en stor fläck, men jag fyllde på lite bromsvätska och pumpade upp trycket så nu funkar den igen =)
Ska byta packningarna sen när jag orkar !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.