|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle åka en sväng med bilen så åkte kopplings-pedalen i golvet, det fanns inget motstånd i den. Någon som har någon idè vad det kan vara? Bilen har stått i ett par veckor men när jag parkerade den där så fungerade det felfritt. | |
Bmwdrivernr1 |
Tjenare!!!! Det kan nog vara så simpelt som att kopplings vajjern har gått av!!!Hoppas att det här kan vara nån hjälp för dig? Mvh/Jonas |
| Men är det inte hydraulisk koppling? | |
|
JO det är hydralisk koppling på den. Ungefär liknande hände mig, det var packningnarna till huvudcylindern som behövdes byta Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren www.pbase.com/kongo |
|
| Är det något som man kan byta själv? och borde det inte läcka olja någonstans då, det finns iaf olja kvar i burken i motorutrymmet. | |
| Kolla slavcylindern den brukar ge upp o då får du precis som du skriver...Om de låg olja typ under växellådan så e de den som pajjat me största sannolikhet.Den e mycket lätt o renovera,sitter endast me 2 bultar dock lite kiknkiga o komma åt... | |
|
Tack för tipsen, nu ska jag gå ut och undersöka lite, nu har jag iaf lite att titta efter. Återkommer med vad jag kommit fram till. |
|
|
Hände samma sak för mig i Tisdags ! Satt mig i bilen och kände att det ine fanns något motstånd i pedalen ! Kollade under bilen och såg en stor fläck, men jag fyllde på lite bromsvätska och pumpade upp trycket så nu funkar den igen =) Ska byta packningarna sen när jag orkar ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.